021/9003

Managerul fata-n fata cu … criza economica

13 noiembrie 2008, 2 comentarii
Contactează-mă!

Poate ca citesti acest articol si zambesti.. care criza? Te lasi relaxat(a) cu spatele pe fotoliul comod si iti spui in gand ca aceasta chestiune, ” cu criza” e doar un subiect de presa sau doar un fenomen ce se intampla altora, pe alte meleaguri – nu si noua. Si pe de-asupra „scaunul” tau e cat se poate bine ancorat si cimentat cu performante consecvente aplaudate adesea de cei ce-ti sunt acum sefi.

Cat de fragil este acest confort interior?

Tango cu viata

Afli ca nu stiu ce partener a inchis portile, afli ca o buna prietena platita cu bani grei pentru postul de Manager a aflat dis de dimineata cand a ajuns senina la birou ca firma mama din US a inchis centrul din Romania si a ramas somera, afli ca aceasta caracatita a trecut granitele Romaniei si banci pe care le stiai sigure parca nu mai par asa de sigure iar companii pana mai ieri profitabile fac reduceri masive de personal.

Ce faci?

1. In primul rand nu iti inchipui ca tie nu ti se poate intampla – indiferent cat de solid e business-ul in care activezi si cat de bine esti pozitionat(a) in companie. Nu lasa garda jos!

2. Consolideaza-ti pozitia ta si a echipei tale facandu-te si mai util pentru companie, explorand si implicandu-te in acele arii care pot ajuta compania in situatii de criza – fii si mai activ(a)!

3. Cred ca realizezi ca nu prea e momentul sa ceri o marire de salariu poate doar mai multe responsabilitati!

4. Legat de membrii echipei tale – poate nu toti inteleg dimensiunea si implicatiile crizei in compania ta – discutii individuale pe aceasta tema pot fi oricand un ajutor pentru a explica de ce nu e momentul potrivit pentru exercitii de team building in afara firmei sau de traininguri furnizate de cei mai scumpi provideri.

5. Daca vei fi pus in situatia sa dai oameni afara, grupuri mari eventual – pe langa faptul ca vei avea cosmaruri noaptea – incearca sa te detasezi si sa te achiti de aceasta responsabilitate cu cat mai mult profesionalism, oferind recomandari de angajare tuturor celor disponibilizati si poate chiar sfaturi care sa-i ajute sa-si gaseasca un job nou. Eforturile tale cele mai mari trebuie sa se concentreze pe cei care au ramas.

6. Daca esti proaspat angajat efortul tau de a te face remarcat trebuie sa fie dublu caci stii ce se spune – primii veniti sunt si primii care pleaca.

7. Daca nu ai o relatie buna cu seful – staduieste-te din rasputeri sa-i dovedesti ca esti un bun profesionist, uneori e bine sa deservesti agenda acestuia decat sa fii pe lista lui neagra. Nu cred ca el va pleca primul – totusi pregatste-ti harta de contacte din companie, persoane care iti pot influenta pozitiv cariera si te pot ajuta in momente dificile.

8. Daca totusi ramai fara job sper ca ai fost suficient de inteligent(a) pentru a avea un plan B in care sa-ti pui la treaba reteaua de contacte sa lucreze pentru tine si pentru castigarea noului tau rol.

9. Nu ai reusit, nu dispera – fa-ti o lista cu toate talentele si competentele pe care le ai, lustruieste-ti CV-ul si vinde-ti abilitatile si realizarile asa cum nu ai mai facut-o pana acum – demonsteaza cum te poti face tu util companiei pentru care ai optat si nu cum se poate face ea utila pentru tine.

Tot mai crezi ca nu ti se poate intampla sa fii victima reducerii de personal? Esti cea mai optimista persoana si te admir – dar nu in ultimul rand te felicit pentru ca poate faci parte din categoria angajatilor ce au optat pentru companii ce activeaza in domenii mai putin supuse riscurilor crizei economice, companii stabile acum din punct de vedere financiar – totusi a fi precaut nu strica niciodata.

Trebuie sa intelegem cu adevarat „vremurile” in care traim, a ignora semnalele pietei nu e niciodata o optiune.

Comentarii

Comentarii (2)

  1. Mioara spune:

    Nu lucrez intr-o multinationala, nu mai sunt nici macar salariata, dar am citit cu interes.
    Deocamdata aplic in practica mesajul care circula pe internet: ” cumparati cit mai multe produse romanesti”. Asa ca…trec mai des pe la piata (mere, pere, zarzavaturi romanesti,…nu din supermarket).

  2. tempesta spune:

    Hm… Ai uitat sa mentionezi cel mai important ingredient: clientul! Adica cel care iti plateste salariul. 🙂

    Fa-te util pentru client, empatizeaza cu el in situatia in care criza economica i-a frant din vise, arata-i cum serviciul/produsul tau il poate ajuta sa-si creasca business-ul sau sa tina sub control sau chiar sa isi reduca din costuri….

    In ceea ce priveste echipa, sunt pentru transparenta: explica de ce, ce si cum se intampla criza, care este impactul asupra companiei, asupra clientilor, asupra grupului pe care il conduci. Fa echipa parte din planul tau, responsabilizeaz-o. Vor aprecia si se vor gandi de 2 ori inainte sa ceara lucruri care, altadata normale, nu se incadreaza in peisajul crizei.

    De asemenea, fii sigur ca ai un sistem de masurare a performantei bine pus la punct, greu contestabil, cunoscut si agreat de toata lumea. In cazul in care va trebui sa reduci din posturi, fii 100% sigur ca poti sa ii alegi pe cei mai buni sa iti ramana alaturi. Nu intotdeauna primii veniti trebuie sa fie si cei care pleaca…. ci cei neperformanti.

Adauga comentariu

Azi ai făcut ceva pentru visul tău?

Resurse gratuite

E-book
gratuit

"Vreau să-mi schimb cariera"
vreau acces

Ghidul tranziției
în carieră

pas cu pas
vreau acces

Public
Speaking

resurse gratuite
vreau acces
Mai multe resurse gratuite
© 2017 Amalia Sterescu Designed by: Live Design