021/9003

Pariez pe potenţialul managerilor români! Azi: Gabriel Hagiescu, Sr. Sales Manager- Oracle

6 ianuarie 2014, 0 comentarii
Contactează-mă!

Vă urez tuturor un 2014 de referinţă în viaţa Dumneavoastră!

Ca să începem anul promiţător, vă propun un nou proiect.

Tango cu viata

În periplul meu corporatist din ultimii 16 ani, am selectat potenţiali lideri, am investit în dezvoltarea lor prin toate instrumentele pe care le aveam la dispoziţie, iar pentru cei mai mulţi dintre ei, am avut satisfacţia să fi pus si eu câteva „cărămizi” şi ingrediente utile la formarea lor ca manageri operaţionali de succes sau ca lideri cu mare potenţial de a conduce profitabil operaţiuni în România sau în afara sa.

Adunând cap la cap mii de ore de muncă, sedinţe, team building-uri, am regăsit foarte mulţi tineri români bine pregătiţi profesional. Asistând la sute de întîlniri, am avut şansa să cunoscut manageri români cu experienţă şi rezultate demne de invidiat. Participând la zeci de conferinţe şi workshop-uri, am concluzionat că potenţialul tinerilor României este insuficient exploatat, dar el există şi poate oferi schimbarea pozitivă pe care ne-o dorim cu toţii. Gestionând proiecte sociale de mentoring şi consiliere în carieră, am pătruns în poveştile de viaţă ale unor tineri care privesc viitorul cu atât de mult optimism şi încredere, încât nu am putut rămâne indiferentă la zbaterea lor.

Astfel a apărut ideea acestui proiect, prin care îmi doresc să ofer mai departe societăţii şi mediului în care m-am format, acele repere umane pe care se poate baza în viitor. Sunt profesioniştii României de mâine, pe care-i admir pentru efort şi determinare şi în proiectele cărora cred cu tărie. Vă invit să-i cunoaşteţi, ca să-i puteţi credita la rândul vostru.

Demarez azi campania „Pariez pe potenţialul managerilor români”, în efortul meu de a recunoaşte contribuţia acelor manageri/lideri nevăzuţi şi neştiuţi în afara organizaţiilor lor, dar care fac minuni în interiorul acestora ca intrapreneuri, lideri autentici sau manageri de succes. Voi începe în mod special cu cei cu care am lucrat direct şi cu care am împărţit momente importante în evoluţia noastră ca lideri. Lista este însă deschisă, iar dacă doriţi să evidenţiaţi competenţele şi performanţele deosebite ale managerilor cu care lucraţi, aştept cu drag recomandarea Dvs. la hello@amaliasterescu.ro

Pariez pe potenţialul managerilor români! Azi: Gabriel Hagiescu, Sr. Sales Manager- Oracle

securedownload„Am învăţat de la Amalia Sterescu că trebuie să transformi orice provocare  într-o oportunitate!’ 

Gabriel Hagiescu este senior sales manager cu peste 10 ani de experienţă în management pentru companii precum Oracle şi Orange, cu o puternică expunere la mediul internaţional. Este o persoană orientată spre rezultate, adaptabilă la un mediu în continuă schimbare, un lider care extrage  ce e mai bun din oportunităţile întâlnite, pentru a îndeplini obiectivele stabilite, în ciuda provocărilor de business sau culturale cu care se confrunta.

Arii de expertiză: managementul operatiunilor de vanzari prin telefon si face to face, experienta managementului in organizatii cu amprenta globala, managementul echipelor de relatii cu clientii sau suport vanzari, recrutare si selectie, managementul unor echipe multiculturale.

 1. Gabriel, dacă ar fi să scrii o carte cu povestea evoluției tale, ce titlu ar avea? De ce?

 “Schimbare”. Aș alege un astfel de titlu datorită schimbărilor radicale pe care le am făcut în carieră (cred eu oportune), în ceea ce privește cariera și dezvoltarea mea  personală.  Și aș da aici două exemple de schimbări care au influențat dezvoltarea mea:

 În primul rând  începând încă din liceu m-am îndreptat vertiginos către o carieră de inginer (am terminat și un liceu și o facultate de profil), însă la primul job serios , cel de la Orange, după doar 1 an – am schimbat obiectivul propus alegând să îmbrățișez o carieră în management.

 O altă schimbare benefică a fost alegerea unui job pe poziție de manager în vânzări la Oracle, unde pe lângă faptul că am schimbat domeniul , am intrat într- un mediu cu totul nou, cu o deschidere mult mai mare din punct de vedere interacțiune la nivel global. Cu siguranță vor urma și alte schimbări  și, cu siguranță , voi avea ceva nou de învățat din experiențele care vor urma. Nu mai puțin adevărat este însă faptul că trebuie să știi când să faci o astfel de schimbare, să vrei să o faci, și mai ales să te pregătești pentru a reuși să ajungi la obiectivul propus atunci când iei o astfel de decizie.

 2. Timpul: prieten sau dușman?

Trebuie să înveți să-ți faci “timpul” un prieten foarte bun,poate cel mai bun. Este absolut necesar să fie așa, mai ales în zilele noastre, când, dacă ne-am mișca ceva mai repede, ne-am apropia un pic de vitezele din teoria relativității a lui Einstein.

Timpul e singura resursă de care beneficiem toți și care, fără excepție, se diminuează cu fiecare secundă care trece. De aceea trebuie să facem tot ce putem pentru a da sens fiecărui moment care vine și trece, astfel încât să “ nu ai timp” să regreți ulterior că a trecut timpul pe lângă tine.

Avem această expresie pe care o folosim uneori..”nici nu știu cum a trecut timpul”…eu cred că ar fi bine să știm cum a trecut  și ce am câștigat noi din această trecere ireversibilă a Timpului.

3. Cea mai importantă lecție învățată de când ești manager?

Am două lecții importante, pe care le folosesc și ca principii în job-ul de zi cu zi.  Prima este faptul că oamenii sunt cei mai importanți și nu poți fi un manager bun fără o echipă foarte bună și a doua faptul că trebuie să înveți și să dezvolți continuu, să înveți ceva, oricât de mic din fiecare lucru care se întâmplă în viața ta, personală sau profesională.

 4. În activitatea ta managerială, ai avut-o o vreme ca manager direct pe Amalia Sterescu – există ceva ce ai învățat de la ea?

Sunt  mai multe lucruri pe care le am învățat de la Amalia. Cel mai important lucru însă, cred că este cel legat de faptul că trebuie să transformi orice “challenge” pe care-l întâlnești într o oportunitate, să înveți din acea situație,poate ceva mai dificilă, și să reușești să obții la final cel mai bun rezultat posibil din situația respectivă.

 5.Care crezi că este rețeta echipei eficiente?

 Oamenii potriviți cu job ul respectiv, care au o atitudine pozitivă și  care înțeleg și aplică zilnic termenul de “lucru în echipa”, cu siguranță vor face o echipă eficientă. În același timp vor creea un mediu deschis, propice pentru dezvoltarea personală și livrarea unor rezultate de excepție pe viitor.

 6. Ești unul din puținii manageri români cu expertiză în gestionarea clienților din Middle East? Care sunt principalele provocări în acest rol ca leader al unei echipe ce gestionează vânzări la distanță în Middle East și cum le depășești?

 Într-adevăr sunt unul din puținii manageri români care au, sau au avut șansa să lucreze pentru această regiune plină de provocări. Și am spus  “șansa”, deoarece consider că experiența pe care am acumulat-o pe această poziție, mă va ajuta cu siguranță pe viitor indiferent de zona din care vor veni persoanele cu care voi veni în contact in mediul de business.

Pe lângă faptul că teritoriul acoperit este imens iar numărul de țări din această regiune este foarte mare, cea mai mare provocare o constituie cunoașterea clienților și adaptarea la diferențele cultural evidente.

Într-un astfel de rol, de vânzări, în principiu remote (deși am avut multe interacțiuni și face to face cu clienții) este extrem de important să cunoști clientul, zona, regiunea, să fii cât mai bine informat cu privire la schimbările de orice natură (social politică,financiară,religioasă) și, cunoscând toate aceste lucruri, să te adaptezi la client, să-l respecți și să încerci să ajungi la un numitor comun, astfel încât să poți stabili o relație pe termen lung, nu doar o “victorie” de moment.

 7. Ce lecții ai preda într-o școală de business?

 “Psihologia clienților”. În orice business oamenii sunt principalele resurse și fie că vorbim de clienți interni sau externi, sau pur și simplu persoane cu care intri în contact, dacă te vei pregăti sistematic și-ți  vei cunoaște cât mai bine interlocutorul (atât cât îți permite timpul și experiența), cu siguranță șansele de a-ți atinge obiectivul propus, cresc exponențial.

 8. Ce dăruiești României?

Recunoaștere -in sensul în care în interacțiunile mele, destul de dese cu oameni din alte țări, încerc pe cât posibil să pun România într-o lumină favorabilă, să schimb percepția ce în marea majoritate a cazurilor este destul de distorsionată și în principal negativa.  Fac acest lucru atât direct dar și indirect prin activitatea zilnică, interacțiuni adiacente, rezultate, prefesionalism.

9. Transmite-i un mesaj mentorului tău, fie că există în realitate sau e virtual.

Știu că sunt încă foarte multe de învățat, dar nu renunțăm.

 10. Ca Senior Manager ce gestionează echipe responsabile de vânzări/suport  cu targeturi și rezultate cuantificate în milioane de dolari – ce sfaturi ai pentru managerii juniori ?

Management-ul nu este o știință exacta și nu există (și nu va exista) o rețetă care poate fi aplicată oriunde astfel încât echipele să aducă rezultate dorite. Există câteva principii de bază în management de la care pleacă oricine pe o poziție de “management junior” și pe care consider că fiecare dintre aceștia trebuie să le cunoască. Foarte important este însă să nu uiți că ești acolo, datorită oamenilor pe care-i conduci, să nu uiți că trebuie să înveți mereu, din orice interacțiune pe care o ai, din orice situație dificilă pe care o întâmpini, și nu în ultimul rând să mergi mai departe, având o atitudine pozitivă!

Comentarii

Adauga comentariu

Azi ai făcut ceva pentru visul tău?

Resurse gratuite

E-book
gratuit

"Vreau să-mi schimb cariera"
vreau acces

Ghidul tranziției
în carieră

pas cu pas
vreau acces

Public
Speaking

resurse gratuite
vreau acces
© 2017 Amalia Sterescu Designed by: Live Design