7 Motive pentru care corporatiștii nu fac networking

Amalia Sterescu \ 7 Motive pentru care corporatiștii nu fac networking

Mi-am petrecut 16 ani din activitatea profesională în multinaționale cu amprentă globală, am învățat cât de important e networking-ul intern pentru a te descurca în jungla corporatistă și mai târziu m-am lovit eu însămi de ceea ce construisem fără să vreau în jurul meu – o izolare față de mediul extern corporației, un laborator perfect destinat să mă țină concentrată pe obiectivele de vânzări ale companiei, pe presiunile bugetare , pe clienți si echipă. Efortul imens pe care l-am făcut ulterior pentru a mă reconecta la lumea de business locală  (dupa ce învățasem cam tot ce puteam despre modul de a face  business în 51 de țări ale lumii), la tendințele altor industrii, la leaderii locali, acumularea de noi contacte – m-au făcut să reflectez la motivele pentru care oameni ca mine, în pozitii de leadership corporatist – ajung la un moment dat să nu mai facă networking.

1. Abundența invitațiilor la diverse evenimente – de multe ori leaderii corporatiști devin target pentru diverse alte companii locale, asaltul are loc pe mail sau telefonic. De aceea multe din invitațiile interesante ajung direct în folderul de spam – din nefericire. Multiplele solicitări de întâlnire din partea noilor contacte (cold call) nu se finalizează de cele mai multe ori. De ce se întâmplă asta? Din motivul de la punctul 2.

2. Nu am timp! Sunt veșnic în ședințe, veșnic presat de obiective, conferințe telefonice, inbox-ul acumulează minimum 150 de emailuri pe zi – abia dacă îmi mai prind copiii seara la culcare d-apoi să îmi mai pierd vremea pe la vreun eveniment…îți spui.

3. Compania te vrea… așa. Izolat, concentrat pe obiective, înglodat în targeturi și ședințe interminabile. Orice altă participare a ta la vreun eveniment extern e deseori boicotată din motive de buget, alte ședințe importante la care trebuie să participi sau te autoboicotezi găsindu-ți întotdeauna alte preocupări prioritare.

4. Baza ta de date – e vraiște. Toate cărțile de vizită pe care ai apucat să le colectezi pe la diverse evenimente zac în vreun sertar, nu ai mai făcut niciodată follow-up la acele contacte, probabil că multe nu mai sunt valabile.

5. Și dacă ai apucat totuși să mergi la câteva evenimente de business în ultima vreme – pentru că ți-ai impus asta – ai constatat ca în afara de ce îți scrie pe cartea de vizită, nu prea mai știi să spui mare lucru despre tine, despre rolurile tale multiple, despre hobby-urile tale (care hobby-uri te întrebi..). Conversația se leagă mai greu și punctele de conexiune sunt fragile…

6. Uneori ajungi în grabă la un eveniment de business, pentru că .. trebuie,  stai în înconjurat de același grup de cunoscuți căci e mai fain să comentezi în voie fără să fii nevoit să cunoști persoane noi, nu-i așa? La final pleci cu cel mult 2 cărți de vizită ce știm amândoi unde vor ajunge… în același sertar, fără rost.

7. Ai ruginit. Da. Din lipsă de comunicare cu exteriorul companiei, cu oameni noi, din lipsă de expunere la alte industrii. Și chiar dacă participi asiduu la evenimente de business networking în ultima vreme comunicarea nu e tocmai facilă, te simți ca un pește pe uscat. Nu înțelegi cum poți ajuta ca să poți fi ajutat!

Lucrurile devin complicate când decizi brusc că vrei să schimbi job-ul în exterior – constați subit că lista ta de contacte ce îți pot înlesni oportunități e mai mică decât degetele tale de la o mână. Ori poate nu vrei să pleci dar vrei să fii cunoscut în piață, să știe lumea despre minunatele tale realizari ce nu-s de colo.. Dar cui să spui și cum să procedezi?

Am experiementat personal mai mult de 7 motive pentru care nu făceam business networking și sunt gata să îți impărtășesc mai multe sfaturi utile! Contactează-mă pe www.amaliasterescu.ro și hai să spargem tiparele, să învățăm pas cu pas că business networking nu înseamnă cantitate – cât de multe cărți de vizită ai colectat – pentru că în acest caz – less is more!

Articol publicat pe blogul www.businessdays.ro (18 iunie 2014).

Data articol: 18 iunie 2014
© 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design