ANALIZA REPUTAȚIEI tale – un pas important în Personal Branding 🏆
DECALAJUL DE PERCEPȚIE CUM MĂ VĂD CA PROFESIONIST VS. CUM SUNT PERCEPUT?
Am întâlnit profesioniști frustrați pentru că deși știau că au potențial de accelerare a carierei în interiorul organizației lor, organizația/compania nu le recunoștea acest potențial și mutarea pe verticală sau orizontală la care aspirau – se lăsa așteptată…
Am întâlnit profesioniști cu potențial de a deveni parteneri în firme mari de consultanță, care treceau prin furcile caudine ale proceselor de selecție interne, procese care mergeau bine până când compania verifica care este feedback-ul coechipierilor – acesta nu era chiar încurajator, spre surprinderea candidatului care credea că are o relație excelentă cu coechipierii săi…
Am întâlnit profesioniști care se tem să ceară recomandări/testimoniale clienților, partenerilor de afaceri, profesioniștilor cu care au lucrat îndelung și pot valida competențele lor… Din nesiguranță ori teamă…
Am întâlnit profesioniști care credeau despre ei că sunt excelenți lideri când de fapt operau doar ca manageri, în zona de execuție strategii elaborate de alții. Și da, am întâlnit profesioniști cu titluri pompoase pe cartea de vizită care nu erau, din păcate, nici lideri și nici buni manageri…
DIAMANTUL DIN TINE ARE MAI MULTE FAȚETE!
Spuneam într-unul din articolele anterioare că personal branding începe din interior! Și apoi comunicăm în exterior ceea ce ne face autentici și unici ca profesioniști. Dar nu e suficient! Diamantul din tine are mai multe fațete, trebuie să le cunoaștem și să vedem cum se reflectă ele de fapt în exterior?
Așa că orice proces de personal branding presupune obligatoriu și o analiză reputațională, o verificare a modului în care cei cu care lucrăm constant, ne percep ca lideri, ca profesioniști. Pentru că, am spus-o și o mai repet: în personal branding, percepția este realitate! Niciodată nu începem de la zero pentru că noi deja avem o reputație, întrebarea este: Știi care este reputația ta astăzi? Ce spun ceilalți despre tine când nu ești în cameră?
CUM ÎȚI POȚI ANALIZA SINGUR(Ă) PROPRIA REPUTAȚIE CA PROFESIONIST?
Iată câteva sfaturi utile care te pot ajuta să afli mai multe despre modul în care ești perceput de ceilalți, fără să apelezi la metode elaborate de sondare a opiniei colaboratorilor tăi:
➡️ Alcătuiește o listă cu 15 persoane cu care lucrezi frecvent ca profesionist. Lista poate include manageri direcți, subalterni, coechipieri, clienți, furnizori.
➡️ Stabilește mesajul cu care vrei să-i abordezi pentru acest demers – nu trebuie să fie neapărat ceva formal: Ex. Anul acesta mi-am propus să investesc mai mult în dezvoltarea mea și m-ar ajuta dacă mi-ai răspunde la…
➡️ Stabilește ce vrei să afli de la ei. Poți merge pe varianta cea mai simplă întrebându-i: ”Hei, ce cuvânt îți vine în minte când spui numele meu?” Captează acel cuvânt, centralizează o listă. Sau poți merge pe un chestionar online, anonim și atunci stabilești o listă de întrebări deschise care să-ți permită să afli cum ești perceput ca lider sau profesionist de un cerc diferit de colaboratori/coechipieri/manageri.
➡️ Impulsionează colectarea de răspunsuri cu ”remindere” amuzante.
➡️ Centralizează informațiile și vezi: Ce cuvinte se repetă? Care e umbrela cea mai mare sub care intră acele cuvinte? Care este percepția generală? Concluzionează și compară cu propria ta percepție despre tine ca profesionist.
➡️ Interpretare rezultate:
💡 Este percepția generală pozitivă, similară cu percepția pe care tu însuți o ai despre tine ca profesionist? Felicitări! Faci bine ceea ce faci!
💡 Există discrepanțe între modul în care te văd ceilalți și modul în care ți-ai dori să fii perceput? Va trebui să comunici și să acționezi mai atent astfel încât să diminuezi aceste discrepanțe. Un plan de acțiune în acest sens te va ajuta iar dacă ai nevoie de suportul meu, sunt aici pentru tine: office@amaliasterescu.ro
💡 Nu ai putut să extragi o percepție clară? Nu poți formula o concluzie pentru că percepția celorlalți despre tine e foarte … diluată? Te văd în prea multe feluri și nu ți-e clar care e componenta dominantă? Atunci va trebui să comunici mai clar în intervalul următor pe o singură zonă de expertiză cu care vrei să fii cunoscut iar după minim șase luni repetă exercițiul.
Sper că acest exercițiu îți va fi de folos. Te încurajez să îl repeți anual astfel încât să poți verifica dacă acțiunile tale au avut efectul scontat. Nu uita, în personal branding, percepția este realitate! Tu cum vrei să fii perceput ca profesionist?
Analiza reputației este un aspect esențial în personal branding care nu trebuie neglijat. O reputație bine gestionată nu doar că îți consolidează credibilitatea și încrederea în ochii celorlalți, dar te ajută și să te diferențiezi într-un mediu competitiv. Aplicând sfaturile practice discutate în acest articol, poți monitoriza, evalua și îmbunătăți constant imaginea ta publică. În era digitală, unde fiecare acțiune este vizibilă și fiecare opinie contează, o abordare proactivă asupra reputației personale este cheia succesului pe termen lung. Investește timp și efort în această direcție, iar rezultatele nu vor întârzia să apară
CUM AJUT
Coaching 1:1| Leadership | Personal Branding/Legacy| Public Speaking | Career Transition
Training: Leadership | Personal Branding/Legacy| Public Speaking | Self Care
Public Speaker Evenimente Corporate