Ce este Brand Awareness: Rol și importanță

Amalia Sterescu \ Ce este Brand Awareness: Rol și importanță
conceptul de brand

Conștient sau nu, ai devenit fanul anumitor produse și servicii. Se întâmplă să cumperi zilnic cafea din același loc, să-ți achiziționezi cărți de la aceeași librărie și să te îmbraci de la același magazin. Nu ești singurul. Cu toții procedăm așa.

Dacă te întrebi cum sau de ce facem toate aceste alegeri, răspunsul este chiar subiectul acestui articol: brand awareness – unul dintre cele mai importante aspecte la care trebuie să lucrezi pentru a-ți crea un branding personal puternic. Află, parcurgând fiecare rând, ce este brand awareness și de ce este important.

Ce este Brand Awareness?

Dacă traducem din engleză în română, brand awareness înseamnă „conștientizarea mărcii”. Ne referim la notorietatea unui brand, la cât de cunoscută este o anumită afacere în rândul potențialilor consumatori. E simplu: pentru orice business de succes cea mai mare provocare este aceea de a deveni familiar, de a atrage clienți care să rămână.

Vrei să atingi succesul? Construiește o cultură organizațională sănătoasă și lucrează intens pe partea de brand awareness. Înainte de a intra în detalii, trebuie să știi că există două tipuri de brand awareness:

tanara femeie de afaceri stand cu bratele incrucisate intr-o intalnire

De ce este Brand Awareness-ul important?

Știi câte studii care măsoară comportamentul consumatorului se efectuează anual? Foarte multe. Toate au demonstrat că alegerile pe care le facem sunt determinate de emoții, obiceiuri sau impulsuri. Mulți cumpărăm produse și servicii de la branduri pe care le cunoaștem, de la branduri în care avem încredere și care ne-au convins. Cumva, motivația este mai mult psihologică, deși am fi tentanți să spunem că principalii factori care ne determină să achiziționăm un produs sau un serviciu sunt prețul și accesibilitatea. Iată de ce este important brand awareness-ul:

Cum să crești Brand Awareness-ul afacerii tale

Brand awareness-ul te ajută să atragi noi clienți și să îi fidelizezi pe cei existenți. Bine, dar cum te poți dezvolta? Iată cum să crești brand awareness-ul unei afaceri:

Definește-ți publicul țintă

Înainte de a porni în această călătorie, este indicat să-ți definești publicul țintă. Aici este prima oprire, prima stație. Trebuie să știi cui te adresezi pentru a elabora cele mai bune strategii.

Creează-ți identitatea vizuală

Să zicem că ai reușit deja să-ți definești publicul țintă. Hai să ne întoarcem la tine! Cine ești tu? Care sunt aspectele care te diferențiază de celelalte branduri concurente? Este important să ai o imagine clară asupra acestor aspecte. Doar așa știi unde să cauți. Ce să cauți? Acel ceva care te diferențiază în piață. Câteva componente cheie aici:

Creează o poveste frumoasă

Știi cum reușești să captezi atenția celui cu care vorbești? Conectându-te cu acesta la nivel emoțional. Oamenii răspund mult mai bine la emoții, iar aici te poți baza pe ajutorul poveștilor. Când ai ascultat ultima dată o poveste bună? E timpul să-ți construiești propria poveste. Iată ce trebuie să faci:

Odată ce povestea este gata de prezentat, va trebui să începi să lucrezi cu tine. Cât de bine stai la capitolul public speaking? Dacă vrei să-ți reprezinți brandul în cel mai profitabil mod posibil, va trebui să înveți să vorbești pe limba potențialilor clienți, va trebui să înveți să fii convingător. Un curs de public speaking te va ajuta enorm.

Fă-te cunoscut

Publicitatea este esențială, indiferent de domeniul în care activezi. Alege canalele de publicitate relevante pentru publicul tău țintă și creează reclame convingătoare! Folosește-te de social media și de e-mail marketing (pentru promoții, reduceri și oferte). De asemenea, poți participa activ la târguri și evenimente de profil, poți oferi mostre și poți crea propriile evenimente pentru a prezenta lumii ce faci.

Co-marketingul poate fi o alegere foarte bună aici. Ajungi rapid la publicul țintă al unui alt brand și începi să-ți spui povestea acolo. Gândește-te la o editură care vinde cărți pentru copii. Aceasta ar putea colabora, de exemplu, cu o aplicație care monitorizează sarcina.

mainilor unei echipe de afaceri indreptate pe un grafic

Cum măsori eficiența Brand Awareness-ului?

Ai implementat cele mai bune strategii pentru brand awareness. Perfect. Cum măsori eficiența? Pentru început, trebuie să știi că eficiența muncii tale se va vedea în rezultate, se va simți. De asemenea, aceasta poate fi măsurată prin:

Prin urmare, brand awareness nu înseamnă doar recunoașterea unui nume. Brand awareness se referă la impactul emoțional pe care brandul tău îl creează în rândul consumatorilor. O bună strategie te va ajuta să devii prima opțiune în mintea potențialilor clienți atunci când caută produse ori servicii similare cu ceea ce oferi tu.

Întrebări frecvente

Cât durează să construiești un brand awareness puternic?

Depinde de strategia abordată. Poate dura de la câteva luni la câțiva ani. Atenție, brandurile puternice investesc în brand awareness constant.

Care sunt cele mai eficiente canale pentru a crește brand awareness-ul?

Depinde de publicul țintă. În general, cele mai bune canale sunt: platformele social media, content marketing, participarea la evenimente de specialitate (conferințe, parteneriate, interviuri) și  influencer marketing.

Ce greșeli fac brandurile când încearcă să-și crească awareness-ul?

Prima greșeală ține de identitate. Multe branduri nu au o identitate clară. Alte greșeli sunt: lipsa comunicării constante, lipsa analizării rezultatelor, lipsa analizării competiției, lipsa elementelor definitorii.

Data articol: 14 februarie 2025
Leadership
Leadership

cu Amalia Sterescu

newsletter
EXCLUSIV PE MAIL
Un pont citit la cafea îți poate schimba cariera sau business-ul
Asigură-te ca nu ratezi oportunitatea de a accesa gratuit informații valoroase și concise, pe care nu le găsești în altă parte
Abonează-te la newsletter
© 2025 Amalia Sterescu Designed by: Live Design