Cinci erori comune în pregătirea unui discurs

Amalia Sterescu \ Cinci erori comune în pregătirea unui discurs

Au trecut cinci ani de când antrenez profesioniști în public speaking, peste 600 de profesioniști au fost antrenați personal de mine în intervalul 2013-2018 in cadrul Public Speaking School, mulți alții vor urma. Așadar prin prisma propriei experiențe de public speaking coach, iată cele mai comune erori pe care le fac profesioniștii atunci când spun ”DA” ca speaker al unui eveniment:

  1. Știu data evenimentului, știu tematica, locația dar nu întreabă: ”Pe cine vom avea în sală? Oare ce așteaptă ei de la acest discurs?” Prin urmare discursul tău nu se va plia pe nevoile multiple ale celor ce îl vor asculta, riști să tragi cu gloanțe oarbe căci mesajul tău nu va atinge pe nimeni.
  2. Nu se pregătesc. Se bazează pe experiența lor, pe carisma lor, pe faptul că ”lasă că am mai făcut asta” sau veșnica scuză ”Nu am timp!”. Rezultatul nu va fi un speech memorabil cu siguranță ci unul mediocru în care poate veșnicul ”Mă scuzați, sunt emoționat” – își va face hâd apariția.
  3. Se identifică mult prea mult cu ceea ce le scrie pe cartea de vizită și ignoră faptul că, în public speaking, poți face apel la tot conținutul tău personal pentru a condimenta cu povești, metafore, comparații – discursul tău.
  4. Ne asumăm prea des în etapa de pregătire a discursului, că cei din sală percep informația ca și noi sau poate au un stil de învățare similar cu al nostru și ignorăm adesea că trebuie să-i ”hrănești” și pe cei care au nevoie de fapte, cifre, statistici pentru a fi convinși dar și pe cei ce au nevoie de poveste, de emoție.
  5. Din grabă, din confort sau din neglijență – mulți speakeri intentionează să-și citească discursul – pentru un discurs de maxim 20 de minute cred cu tărie că publicul, indiferent de natura sa – merită un discurs pregătit, exersat de minim șase ori și livrat făra niciun suport vizual cu excepția eventualelor slide-uri ce vin să condimenteze speech-ul.

Când ai spus DA acelui eveniment, ca speaker, te rog adu-ți aminte că acel DA nu l-ai oferit ca să fii un egoist cu un microfon în mână și să le spui celorlalți cât de grozav ești tu sau firma pe care o reprezinți – ci ai spus DA ca să DĂRUIEȘTI ceva din experiența ta, din poveștile tale despre succes sau eșec, ca să inspiri și să poți sădi in mințile și sufletele oamenilor acel ceva care să-i ajute să meargă la nivelul urmator.

Pentru suport în public speaking mă puteți contacta oricând aici

Mult succes!

Data articol: 13 decembrie 2018
Leadership
Leadership

cu Amalia Sterescu

newsletter
EXCLUSIV PE MAIL
Un pont citit la cafea îți poate schimba cariera sau business-ul
Asigură-te ca nu ratezi oportunitatea de a accesa gratuit informații valoroase și concise, pe care nu le găsești în altă parte
Abonează-te la newsletter
© 2025 Amalia Sterescu Designed by: Live Design