De ce ezită părinții să investească într-un curs de public speaking pentru copilul lor?

Amalia Sterescu \ De ce ezită părinții să investească într-un curs de public speaking pentru copilul lor?

De ce să alegi azi, în lumea lui 2023, un curs de public speaking pentru copilul tău?

”Public speaking? Păi când va avea ocazia copilul meu să urce pe o scenă și să vorbească în public? E un moft.”

Public Speaking School

Din 2013 de când am înființat prima școală de public speaking aud răspunsuri similare din partea unor părinți  dar nu am renunțat niciun moment în a educa și a le explica părinților că  scena din mintea noastră (aceea cu draperii de catifea roșie și public în față) – s-a schimbat!

Scena aceea este astăzi pretutindeni! Că trebuie să faci o expunere online, că trebuie să comunici inteligent într-o echipă de proiect, că trebuie să susții o prezentare sau o conferință telefonică în timp ce nu ești la birou, că ai un interviu de angajare sau pur și simplu ieși în față pentru a-ți comunica cu claritate ideile… totul implică capacitatea ta de a comunica cu un public și de a face diferența.

Abilitatea de a comunica în fața unui public rămâne o competență prioritară în dezvoltarea unui elev, viitor profesionist.

Și dacă-mi permiteți o sugestie, nu vă  mai vizualizați copilul pe scenă când vă gândiți la public speaking. Imaginează-ți-l că trebuie să susțină un interviu la o facultate sau la un job important pentru el și că trebuie să știe cum să se prezinte, să argumenteze, să se pună în valoare! Că trebuie să își construiască o carieră și  modul în care își susține proiectele la școală, la job ori în întâlniri importante de business –  poate face diferența în cariera lui.

De ce ezită părinții când vine vorba de un curs de public speaking pentru copilul lor de gimnaziu sau liceu?

  1. Lipsa de expunere și instruire. Generațiile de părinți de copii de 9-18 ani nu au studiat la rândul lor de timpuriu public speaking în școli din cauza absenței unei curricule în acest sens în învățământul românesc public – e mai dificil astfel să-i înțeleagă beneficiile pe termen lung. Mulți părinți nu au fost expuși de timpuriu la public speakeri valoroși ca să își imagineze cum ar fi dacă și copilul lor ar putea comunica astfel – evenimente de calitate în care au fot setate alte standarde de public speaking – au apărut în România după 2012 și atunci doar în câteva orașe mari – situație ce se menține și azi.
  2. Prioritizarea bugetului de instruire suplimentară a copiilor în funcție de ce cere sistemul la examene nu ce cere lumea lui 2023. Se operează pe modelul în care pregătirea suplimentară a elevului se face strict la materii care să-l ajute să facă față examenelor setate de sistemul public de învățământ. Bugetul alocat de o familie astăzi în România pentru meditații este semnificativ acolo unde ambii părinți muncesc dar nu toate familiile pot oferi suport adițional copiilor lor. Sistemul îi impinge către meditații și atunci se prioritizează materiile de examen, nu alte abilități necesare pentru a opera în lumea lui 2023.  
  3. Sunt puține voci azi în România care susțin cultivarea competențelor de public speaking ale elevilor. La nivel de minister al Educației nu a existat după 1989 voință reală cu excepția cursurilor de dezbateri publice implementate acum mulți ani ca opțional în școlile de stat. Părinții ce pot aloca buget de instruire adițional pentru copiii lor tind să aleagă opționale tradiționale gen limbi străine, programare, sport, artă și mai puțin  opționale care să le dezvolte abilitățile de comunicare, argumentare și contraargumentare, tehnici de control al anxietății de a vorbi în public, comunicare non-verbală etc. pentru că sunt doar câteva voci în România care susțin utilitatea acestui demers, mai e drum lung până când va deveni o componentă normală a procesului de educație, așa cum se face în alte sisteme de învățământ cu care copii noștri se vor regăsi în competiție directă atunci când vor opera ca profesioniști.
  4. În școala românească nu e nevoie de public speaking, prin urmare de ce am instrui asta? Elevii nu lucrează in echipă, nu au ocazia de a-și prezenta proiectele în fața unui grup mai mare. Comunicarea este de multe ori unidirecțională  de la profesor la elev.  Nu se încurajează dezbaterile de idei sau gândirea critică. În schimb scosul la tablă, expunerea în fața clasei, umilirea pe alocuri – încă mai crează traume și anxietatea de a vorbi în public viitorilor adulți.

Părinții care aleg programe de public speaking o fac de multe ori pentru că au experiementat pe pielea lor cât de util le-ar fi fost o astfel de pregătire într-un moment critic al carierei lor. Cei care aleg public speaking pentru proprii copii sunt cei care vor să-și stimuleze copilul să-și structureze mai bine informația și să o redea cu impact.

Alții aleg instruirea în public speaking ca să își ajute copilul să scape de anxietatea de a fi în fața unui grup. Sădesc în ei încrederea și curajul de a ieși în față. Sunt părinți expuși mediului de business, părinți care la rândul lor continuă să se instruiască. Părinți care au observat beneficiile acestui gen de pregătire în evoluția propriilor copii și le crează cadrul necesar, în afara școlii, de a-și exersa în continuare abilitățile de comunicare.

Cum poate sprijini un părinte evoluția propriului copil, alegând un curs de public speaking?

Public Speaking School

Indiferent de evolutia tehnologiei, dacă dați acum o căutare dupa top competențe pe care ar trebui să le aibă un student în 2023 veți vedea, cu mici variații, cum  COMUNICAREA, abilitatea de a comunica eficient si inteligent este prețuită întotdeauna de marii angajatori. La competența comunicare se adaugă acum și competența de a putea comunica remote/online.

Public speaking rămâne o competență importantă în lumea de azi ce îi ajută pe elevi să-și comunice coerent gândurile și ideile către o audiență largă. Și mai specific iată cum le va fi de folos mai departe:

  1. Crește încrederea de sine – cu cât elevul se va expune mai des în fața unui public necunoscut și își va exprima ideile, pe măsură ce feedback-ul recepționat este internalizat – doza de încredere în abilitățile sale va crește iar teama de public speaking va putea fi ținută sub control prin expunere constantă.
  2. Accelerarea carierei sale – Mare parte din profesii/roluri în lumea de business – implică abilitatea de a prezenta, de a argumenta și contraargumenta ca reacție la opiniile altora. Abilitatea de a te diferenția prin competențele de comunicare poate accelera cariera copilului tău de azi, viitorul profesionist și de ce nu liderul de mâine.
  3. Leadership – public speaking este o competență cheie în leadership și dacă deja copilul tău manifestă abilități de leader e indicat să-i stimulezi prin educație acest punct forte.
  4. Comunicare eficientă – ca student, angajat sau antreprenor – copilul tău va lucra adesea în echipă. Abilitățile de public speaking îl vor ajuta să își exprime ideile eficient și persuasiv. Asta va stimula luarea de bune decizii , creșterea prouctivității și o mai bună colaborare în echipă.
  5. Dezvoltare personală – adesea prin instruirea în public speaking, elevii își dezvoltă gândirea critică și abilitatea de a rezolva probleme. Îi ajută să se exprime pe sine cu claritate și îi ajută astfel să fie mai conștienți de punctele lor forte, oportunități sau autosabotori.

Când părintele dorește să-l înscrie la un curs de public speaking dar elevul mai ales adolescent, spune NU!

De multe ori copiii noștri nu știu ce nu știu încă – ne revine nouă sarcina să le deschidem apetitul către zone noi. Și da, știu, pre-adolescenții și adolescenții pot deveni vehemenți atunci când ar putea fi angrenați într-un curs în care presupun din start că se vor simți expuși și vulnerabili.

Iată câteva idei:

Indiferent care e maniera prin care doriți să stimulați competența comunicării în fața unui public copilulu Dvs. trebuie să înțelegeți că un singur curs nu va face minuni, e nevoie de expunere și exersare constantă pentru a avea un progres remarcabil!

Cum arată viitorul instruirii în public speaking a elevilor?

E foarte posibil ca în viitor elevii să învețe public speaking printr-o combinație de metode care vor îmbina metodele tradiționale (cursurile față în față sau online) cu aplicații ce au în spate AI ce vor putea oferi feedback instant sau le vor permite copiilor să învețe în ritmul lor.

Cu siguranță copiii vor avea mai multe oportunități de a-și exersa abilitățile de public speaking în special prin discursuri pe diverse aplicații video/online sau discurs în fața unei audiențe virtuale.

Ce poți face azi pentru copilul tău ca să fie pregătit pentru lumea în care va activa ca profesionist?

Se spune că nu știm cum va arăta lumea pentru care ne pregătim copii azi pentru că,  datorită tehnologiei, totul evolueaza foarte repede.

Adaug mai jos câteva priorități în educația tinerilor – pe lângă ceea ce studiază în școală, extrase din cele mai recente tendințe publicate de foruri în domeniul educației:

  1. Abilități foarte bune de comunicare scrisă și verbală, bună comunicare interpersonală și empatie/compasiune în relația cu ceilalți.
  2. O bază de cunoștinte despre programare (software coding), AI, machine learning, cybersecurity. Nu ar strica  să se familiarizeaze cu realitatea virtuală, Metaverse etc.
  3. Cunoștinte de administrare a finanțelor personale, de bugetare și economisire.
  4. Bună pregătire în zona comunicării  digitale/social media, bună imagine/reputație online .
  5. Pregătire mentală pentru o realitate schimbătoare și plină de provocări pe care generațiile anterioare nu le au avut, abilitatea de a o lua de la zero și de a rămâne creativ și adaptabil.
  6. Abilitatea de a lucra în echipă în ciuda comunicării preponderent online și capacitatea de a aduce valoare unei comunități.

În speranța că pledoaria mea pentru instruirea în public speaking v-a convins, vă urez să faceți alegeri înțelepte pentru copiii Dvs. iar dacă decideți să explorați mai mult, instructorii Public Speaking School vă pot însoți în acest demers!

Data articol: 30 ianuarie 2023
Leadership
Leadership

cu Amalia Sterescu

© 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design