Contact

Despre biroul viitorului: În câțiva ani “Merg la birou” va dispărea!

15 decembrie 2012, 0 comentarii
Contactează-mă!

Obișnuiam să plecăm dimineața “la birou”, să muncim “la birou” și tot de “la birou” să plecăm spre casă după orele de program . Azi lucrurile evoluează într-o direcție prin care “la birou” nu mai e ancorat într-o adresă cu număr, bloc și scară. “La birou” devine pretutindeni și personal am experimentat asta în ultimii 6 ani.

Muncim dar nu de “la birou”:

– În aeroport, între două zboruri;
– În mașină, în drum spre o întâlnire;
– În biroul clientului sau cât mai aproape de spațiul decizional al clientului;
– În orice cafenea unde există un wireless;
– Uneori chiar și în parcuri cu wireless;
– Acasă, în biroul mai puțin formal pe care ni l-am creat de ceva vreme sau în curte, alții mai curajoși – chiar pe marginea piscinei.

În concluzie oriunde ai o conexiune la internet și un dispozitiv care să-ți permită să-ți accesezi și să creezi documente fie salvate local fie în cloud – acolo devine “la birou”.
Dacă mergem cu imaginația și mai departe, gândindu-ne la spațiul de lucru al viitorului – întrebarea care se pune este: chiar va mai exista un birou de lucru, așa cum înțelegem azi noțiunea de “la birou”?

Cum tehnologia oferă tot mai multă împuternicire oamenilor să lucreze de oriunde există o conexiune wireless, tot mai multe firme mici și mijlocii vor putea decide să meargă înainte fără un sediu fizic/birou;

– Angajați ce lucrează de acasă și comunică prin Skype sau chat rooms, prin conferințe telefonice sau webcasts; Conform ultimelor statistici, aproape $6M de americani lucrează de acasă;
– Evoluția cloud computing permite stocarea și back-up-ul datelor și colaborarea de tip “remote” în timp real;
– Aplicațiile de videocall, webcast au devenit ieftine sau chiar gratuite;
– Servicii ca HR, back-office, payroll – se virtualizează prin crearea unor portaluri online;

Probabil că marile corporații nu vor renunța așa de ușor la birourile lor impunătoare dar conform noilor tendințe și în cazul acestora apar practici noi ca programul flexibil de lucru și lucrul de acasă, sistemul de tip hoteling de ocupare a birourilor în sediul oficial ceea ce permite o economie de costuri cu numărul de workstation & real estate;
Părerea experților este că dacă marile corporații vor dori să aibă success ele trebuie să-și regândească spațiul de lucru pentru angajați și să le ofere acestora mult mai multe opțiuni. Cel mai probabil, tradiționalele cuburi (mod de aranjare a birourilor în open space) sau sălile de conferință se vor schimba într-o manieră care să se apropie cât mai mult de spațiul de acasă – ex: gen living room cu canapele și șezlonguri  sau asemănătoare bucătăriilor familiilor mari. În consecință nu doar managerii vor trebui să-și regândească modul de funcționare al spațiului de lucru dar și producătorii de mobilă și cei ce amenajează spațiile de birouri.
Cel mai probabil atunci când nu e acasă sau în alte “non office zones”, spațiul de lucru va deveni un fel de mare sufragerie cu arii de entertaining, spații de luat masa sau gătit, canapele și fotolii poate chiar și spații de odihnă (ex: Facebook).
În România am văzut firme mari care preiau din practicile companiei mamă și flexibilizează programul angajaților sau le permit acestora să lucreze de acasă sau din “non office” suportând costurile aferente ca un beneficiu oferit angajaților. Am văzut manageri generali de firme mici lucrând din cafenele sau din alte spații publice fără să aibă neapărat un sediu. Am văzut freelanceri pentru care ideea de a avea un birou fizic/sediu așa cum îl înțelegeam până acum – este o idee perimată.

Cum va arăta spațiul de lucru al viitorului, căruia acum îi spunem “la birou”? Doar faceți un exercițiu de imaginație!

Recomandările Amaliei

Mastering
Public Speaking

19 septembrie – București
detalii și înscriere

Managers Bootcamp

detalii și înscriere

Managementul brandului personal

10 octombrie, București
6 noiembrie, Cluj
detalii și înscriere

Networking strategic

detalii și înscriere

Digital Leadership

detalii și înscriere

Managementul tranziției în carieră

detalii și înscriere

Comentarii

Adauga comentariu

Comunitate
Intră în comunitate!
Fă-ți cont gratuit!
1 unic
Conținut dedicat
strict acestei comunități
2 gratuit
Materiale gratuite sau contra cost pentru dezvoltarea ta sau a echipei tale
3 variat
Articole, ebooks, materiale video, mini traininguri

Contul de membru al comunității Amalia Sterescu îți oferă acces exclusiv la resurse profesionale special create.

Vreau cont gratuit
Azi ai făcut ceva pentru visul tău?
© 2019 Amalia Sterescu Politica de confidențialitate Politică privind Cookies Harta site Designed by: Live Design