Gestionarea CARIEREI – analizează-ți DECALAJELE! 🤔

Amalia Sterescu \ Gestionarea CARIEREI – analizează-ți DECALAJELE! 🤔

În fiecare an, ne stabilim obiective ambițioase pentru carierele noastre, ne imaginăm cum arată nivelul următor pentru noi dar adesea, ne confruntăm cu decalaje între aspirații și ceea ce facem de fapt ca să transformăm visul în realitate.

La un moment dat eram în India și un învățat de acolo ne-a spus: ”Dragii mei, pentru fiecare deziderat la care aspirați, mintea voastră are grijă să producă și inacțiunea….”

De aceea mi-am propus să vă scriu astăzi despre ceea ce eu numesc decalaje în carieră – între destinație și ceea ce fac concret să ajung acolo, între obiectivul de carieră propus și autosabotorii care îmi încetinesc călătoria către destinație. Între aspirația de a deveni ceva sau de de a obține un rol și inacțiunea noastră…

Lucrând cu profesioniști în tranziții în carieră am observat adesea multiple decalaje și vin mai jos cu niște exemple:

1. Nevoia de a fi modest(ă), de a nu ieși în evidență vs. Nevoia de legacy și #giveback
Este important să menținem modestia, dar, pe măsură ce avansăm în carieră, simțim și dorința de a lăsa o moștenire și de a contribui altfel la dezvoltarea altor profesioniști, a business-ului sau a comunității. Cum putem echilibra dorința de a rămâne modești cu nevoia de a ne împărtăși din cunoștințele și experiența noastră chiar dacă asta înseamnă mai multă expunere și vizibilitate ca profesionist?

    Ai curaj și dă viață aspirațiilor tale căci nu o va face nimeni pentru tine! Chiar dacă îți place să operezi eficient în spatele scenei, ai rolul tău important și din când în când e bine să realizezi că modestia poate fi un atu într-un anumit context sau un dezavantaj! Tu decizi cum operezi cu ea pentru accelerarea nivelului următor al dezvoltării tale profesionale!

    2. Nevoia de confort vs. Nevoia de a rămâne relevanți profesional, o perioadă cât mai lungă de timp.
    Confortul este important pentru bunăstarea noastră, dar, în același timp, trebuie să ne provocăm pentru a rămâne relevanți în domeniul nostru.
    Întreabă-te: cum poți găsi un echilibru între a te bucura de confort și a te dezvolta continuu? Ce înseamnă pentru tine să rămâi relevant profesional și la +50? Dar la +65?

    3. Agenda încărcată operațional vs. Nevoia de prioritizare a proiectelor care ne hrănesc sufletul sau unde ne regăsim sensul..
    Agenda noastră profesională poate deveni extrem de aglomerată, lăsând puțin timp pentru proiectele care ne aduc satisfacție personală sau care ne accelerează dezvoltarea noastră către nivelul următor al carierei noastre.
    Întreabă-te: cum îți poți organiza mai bine timpul pentru a-ți permite să te dedici și proiectelor care te pasionează? Ce îți mai hrănește cu adevărat sufletul, pe drumul devenirii tale?

    4. Teama de eșec vs. Capacitatea de a ne lua putere din inventarierea victoriilor personale anterioare.
    Acum noi știm cum ni se dădea peste mână atunci când greșeam în copilărie, sau cum eram penalizați pentru eroare – a greși în educația românească nu e neapărat un instrument de învățare ci mai degrabă punitiv. Teama de eșec ne poate opri însă din a ne atinge potențialul maxim.

      Când studiam la un moment dat despre inovație cu profesorul David Rogers de la Columbia University, ni s-a dat ca exemplu TATA Industries, ei au decis să stimuleze inovația organizănd o gala specială pentru cele mai răsunătoare eșecuri în pilotarea unor abordări noi/inovații… interesant nu-i așa? O altă abordare care cu siguranță va încuraja un rezultat diferit.

      Așa că vin și te întreb: Care este relația ta cu eșecul? Dacă vrei să mergi cu curaj înainte, pe drumul Tău, este esențial să ne amintim de victoriile noastre personale și să le folosim ca pe o bază solidă pentru a ne încuraja să încercăm lucruri noi.
      Întreabă-te: cum poți transforma teama de eșec într-un motor pentru succes?

      În încheiere, sun astăzi un clopoțel invizibil, chiar dacă poate ești în vacanță și îți reamintesc că mai sunt mai puțin de cinci luni până la finalul acestui an și ținând cont și de perioada de concedii sau sărbători de iarnă – aș putea spune că îți mai rămân 4 luni pentru a ACȚIONA!

      Așadar ce decalaje ai identificat între aspirațiile tale în carieră și zona ta de inacțiune/auto-sabotori? Pe o scară de la 1 la 10, cât de important este pentru tine acel obiectiv de carieră sau de dezvoltare profesională? Și dacă e mai sus de 7, cât timp îi aloci în agenda ta? Henry Ford spunea ”Viziunea fără de acțiune e doar halucinație.” Așa că fă în așa fel ca aceste 4 luni ce urmează să facă diferența! Lucrează cu tine, pentru tine! Iar de te poticnești, știi unde mă găsești!


      Mult succes pe drumul Tău!
      Amalia Sterescu

      Data articol: 22 iulie 2024
      Leadership
      Leadership

      cu Amalia Sterescu

      newsletter
      EXCLUSIV PE MAIL
      Un pont citit la cafea îți poate schimba cariera sau business-ul
      Asigură-te ca nu ratezi oportunitatea de a accesa gratuit informații valoroase și concise, pe care nu le găsești în altă parte
      Abonează-te la newsletter
      © 2025 Amalia Sterescu Designed by: Live Design