Globalizarea si influentele sale asupra noii generatii de leaderi

Amalia Sterescu \ Globalizarea si influentele sale asupra noii generatii de leaderi

Realitatea in care ne desfasuram business-ul este o lume globalizata in care granitele, asa cum le percepeam noi anterior, s-au transformat – nu mai vorbim de granite geografice ci mai degraba de granite culturale, legislative, cumul de aptitudini specifice in care costul acestora poate fi el insusi un nou tip de granita.

Globalizarea este astazi o stare de fapt. Este rezultatul goanei dupa eficientizare in care leaderii sunt nevoiti sa umble tot mai des cu degetul pe harta lumii si sa-si transfere operatiuni in teritorii noi, menite sa le intareasca avantajul competitiv si eficienta operationala.

Trebuie sa fim constienti ca realitatea in care ne exersam abilitatile manageriale astazi, este o realitate transformata de progresul tehnologic. Este o realitate in care comunicarea a trecut de etapa memo-urilor postate la avizierele companiei si se desfasoara preponderant in mediul virtual, in care managementul face to face al echipelor se transfera in ritm rapid in directia managementului la distanta al echipelor de orice natura, in care managerii aleg sa iasa din contextual geografic al tarilor lor si sa-si extinda, transfere, relocheze business-urile pe tarimuri mai prietenoase.

Toate astea nu ar fi posibile fara capacitatea de a te deplasa rapid dintr-un punct al altul al globului si fara existenta instrumentelor specifice mediului virtual.

Sunt unul din leaderii formati in Romania care in prezent isi exerseaza competentele manageriale dincolo de granitele tarii conducand echipe in Romania, India si China, avand o echipa de directori internationala si oferind suport pentru peste 100,000 de clienti din 51 de tari ale lumii. Din experienta ultimilor 6 ani de cand joc un rol global in organizatia mea, consider ca principalele influente ale globalizarii asupra noii generatii de leaderi se reflecta in:

1. Imbogatirea portofoliului clasic de competente manageriale cu competente noi, adaptate la realitatea globala in care ne desfasuram activitatea;

2. Adaptarea rapida a instrumentelor manageriale la progresul tehnologic: recrutare prin video-call, instruirea personalului prin e-learning, monitorizare si control prin instrumente de raportare online, managementul echipelor la distanta prin intermediul conferintelor telefonice si al webcast-urilor etc.

3. Asteptarile in ceea ce priveste performanta leaderului intr-un rol global sunt din ce in ce mai mari: ceea ce ieri putea fi excelent azi s-ar putea sa nu mai corespunda asteptarilor de aceea accentul pe performanta constanta, sustinuta, mai buna, mai rapida si cu costuri mici – e din ce in ce mai mare; Targeturile leaderului global fac saltul de la targeturi locale la unele regionale sau globale, vizand in general  performanta sa pentru fiecare regiune coordonata (America de Nord, America latina, Europa & Middle East, Africa, Asia& Pacific).

4. Nu in ultimul rand, a fi leader intr-o lume globalizata presupune o utilizare constanta si extinsa a canalelor social media nu numai pentru intarirea brandului personal si al companiei dar si pentru extinderea retelei de contacte menite sa creeze noi oportunitati de business.

 Autor: Amalia Sterescu

Data articol: 3 mai 2011
© 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design