Medicii și importanța brandului personal și a prezenței online

Amalia Sterescu \ Medicii și importanța brandului personal și a prezenței online

De multe ori ne opunem schimbarii, ne spunem ca ea nu ne va impacta sau cel puțin nu acum… și în timp ce ne spunem asta, lumea nu stă in loc. Există domenii în care, în ciuda expunerii la tehnologie – există reticență legată de mediul online, unul din aceste domenii este și medicina.

Realitatea vine însă peste noi ca un bulgăre de zăpadă, iată câteva observații:

  1. Atat medicii cât și pacienții folosesc internetul, smartphone-uri, social media – regulat.
  2. Clienții/pacienții fac astăzi parte din rețele sociale unde comentează și împărtășesc liber din experiența lor cu serviciile medicale sau cu anumiți medici. Review-urile/feedback-ul pe care aceștia îl dau poate crește numărul de pacienți ce optează pentru un anumit medic sau îl pot diminua.
  3. Pandemia a accelerat inițiativele în telemedicină iar dezvoltarea tehnologică crește ponderea serviciilor medicale prestate online în raport cu anii anteriori. Clienții s-au mai educat chiar și cei imigranți digital – pot face o rezervare online și uneori pentru a-și economisi timpul – prefera o consultație online, plătită.
  4. Big data – modul în care clinicile medicale se folosesc de toate informațiile colectate despre pacienti se schimbă – uneori datele colectate/studiile ce pot fi alimentate cu aceste date,  pot deveni o sursa de venit pentru companiile medicale.
  5. Până și ideea de competiție se schimbă – accesul online permite medicilor chiar și din România – să furnizeze servicii oriunde în lumea asta mai ales dacă au o prezență online puternică!

Căci până la urmă transformarea digitala nu presupune să decizi ce aplicații sau tehnologie vei folosi/cumpăra ci înseamnă să descoperi oportunități pentru dezvoltarea practicii tale medicale  acolo unde mai ieri nu existau, facilitate fiind azi de dezvoltarea tehnologiei

În România, serviciile medicale private au investit mult în real estate și aparatura medicală de ultimă generație dar se ignoră oportunitatea de a investi în brandul personal al medicilor ce formează acele echipe medicale de succes! Așa cum precizam recent într-o sesiune de instruire pe personal branding pentru personalul medical al unei rețele private – se pierde o mare oportunitate!

Ca pacienți căutăm mereu un medic bun. Și dacă mama sau bunica mergeau strict pe recomandări, generațiile tinere de astăzi fac cunoștință cu medicul mai întâi în Google: are o biografie? O fotografie profesională? Ce s-a scris pozitiv/negativ despre el? Contribuie prin articole de specialitate sau materiale video la a educa într-un fel sau altul pacienții? În epoca în care Internetul devine pentru unii ”medicul de familie”  cum  luptă medicul pe care-l caut  cu fake news în medicină?

Căci da – modul în care ne alegem medicul se schimbă iar medicii încep să înțeleagă că astăzi au mai multe mecanisme prin care pot face cunoscut pieței ce îi diferențiază față de alți profesioniști cu același nivel de experiență/senioritate.

Pentru medicii ce decid să facă un mic efort în această direcție s-ar putea să aibă numai surprize plăcute – cu numai zece minute alocate zilnic, consecvent, pentru acest proces! Pentru ceilalți care își spun că nu au timp sau motivație să facă asta le propun doar să-și imagineze cum vor arăta serviciile medicale in 2025, cum își vor alege Millennials medicii …?

Iată câteva motive pentru care merită ca medic să investești în brandul tău personal:

Care ar fi primii pași pe care îi poți face ca medic pentru a-ți construi brandul profesional?

  1. Inventariază unde apare numele tău, conținutul te reprezintă sau merită îmbunătățit ? Este biografia ta completă peste tot sau nu? Apari consecvent cu aceeași fotografie profesională ca să fii ușor recunoscut de cei care te caută sau nu?
  2. Care este reputația ta astăzi? Știi ce criterii de evaluare include acel formular de evaluare al pacienților post consultație?
  3. Ai un cont pe platforma LinkedIN? Vei fi surprins să vezi câți medici din străinătate comunică consecvent acolo pentru pacienți parteneri de business, potențiali angajatori…
  4. Ai o platformă principală unde vrei să fii găsit? (Site personal, cabinet virtual, site-ul clinicii medicale, blog etc) Ce conținut există acolo care să te diferențieze față de alți profesioniști?

Pentru un început timid este suficient – mai multe informații/strategie/soluții de personal branding ofer medicilor/clinicilor medicale – în programele mele personalizate pentru industria medicală. Și nu uitați:

Mult succes!

Data articol: 22 octombrie 2020
Leadership
Leadership

cu Amalia Sterescu

newsletter
EXCLUSIV PE MAIL
Un pont citit la cafea îți poate schimba cariera sau business-ul
Asigură-te ca nu ratezi oportunitatea de a accesa gratuit informații valoroase și concise, pe care nu le găsești în altă parte
Abonează-te la newsletter
© 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design