021/9003

Misiunea Public Speaking School: Au început lecţiile demonstrative

15 iunie 2015, 0 comentarii
Contactează-mă!

Săptămâna trecută a fost pentru mine ca un roller coaster. Au fost câteva zile cu emoţii mari, entuziasm, dar şi cu mici dezamăgiri apărute în momentele în care am regăsit elevi talentaţi, pe care sistemul, uneori, nu-i ajută să se dezvolte pentru a se plia pe ceea ce societatea cere în prezent, şi nu mă refer la piaţa locală, ci la cea globală.

Începând de lunea trecută, în trei şcoli din Bucureşti s-au desfăşurat lecţii demonstrative de public speaking. De aceea spuneam că emoţiile au fost mari. Am avut emoţii pentru că nu ştiam cum se vor descurca, cum vor reacţiona şi nu mă gândeam că vor simpatiza atât de mult un asemenea curs. Au fost elevi de clasa a V-a, a VII-a şi elevi de liceu. Este minunată energia lor, dorinţa de a învăţa cât mai mult, este debordantă curiozitatea şi, mai ales, naturaleţea lor.

Cei mai încântaţi de cursul de public speaking au fost copii de clasa a V-a, ei preferă şi le face plăcere să fie în centrul atenţiei, în faţa clasei. Au fost inventivi şi am apreciat diversitatea temelor alese, jocurile şi conversaţiile pe care le-au avut cu publicul. I-am observat cum au fost atenţi la contactul vizual stabilit cu publicul, au folosit corect gesturile, au improvizat şi au fost atenţi la limbajul uzitat.

Profesorii cred că au avut la fel de multe emoţii ca şi mine, dacă nu chiar mai multe. Irina Vlădescu, profesoara copiilor din clasa a V-a de la Şcoala Gimnazială „Ion Heliade Rădulescu”, a spus că un opţional care să se bazeze numai pe elaborarea şi prezentarea discursurilor ar fi indicat deoarece elevii ar învăţa cum să-şi învingă timiditatea, cum să interacţioneze cu ceilalţi în mod direct, cum să îşi structureze şi să îşi argumenteze ideile, de unde să preia informaţii şi cât de mult timp au nevoie să îşi prezinte discursul.

Şi ca să nu uit, la Heliade Rădulescu a apărut şi una dintre surprizele acestor lecţii demonstrative. Una dintre eleve ne-a întrebat cum ne-am imagina lumea dacă am renunţa definitiv la bani şi se întreba dacă nu am mai evolua deloc? Ne-a propus să ne imaginăm o lume în care banii să fie înlocuiţi cu idei şi proiecte! Şi, în acele momente, m-am gândit că aşa aş putea să le cumpăr elevilor cursul de public speaking în şcolile lor.

Un pic mai mari, dar şi un pic mai relaxaţi au fost elevii de la Şcoala 56, clasa a VII-a, care au fost extrem de receptivi, spontani, cu simţul umorului. Trebuie să subliniez că am remarcat micile critici la adresa unor prezentări susţinute colegii de clasă, critici foarte bine argumentate.

Dar lucrurile nu se rezolvă cu un singur curs, trebuie implementat un program prin care elevii să progreseze în vorbitul public, să scape de trac, să înveţe să-şi structureze discursul şi, cel mai important, să exerseze. Claudia Vasile, profesoara care a susţinut cursul, a relatat că una dintre problemele constante cu care se confruntă elevii este că nu înţeleg în ce măsură mulţimea de informaţii înmagazinate, provenite de la materii diferite, le va ajuta în viitor. Pe de altă parte, Claudia spune că această problemă nu apare când e vorba de public speaking.

Pentru finalul acestui text, am păstrat câteva impresii ale liceenilor de la Colegiul Naţional „Gh. Şincai”, primii introduşi în ceea ce înseamnă public speaking. Ştefania, elevă în clasa a XI-a, este convinsă că acest curs este foarte util, pentru că „viitorul nostru se bazează pe cum ştim să ne exprimăm, dar pentru că nu exersăm şi nu învăţăm cum să facem acest lucru, ajungem să fim copleşiţi de frică şi astfel eşuăm”.

Şi poate una dintre cele mai puternice fraze a fost venit din partea Martei, care a spus că a fost impresionată să vadă că în şcoală chiar se pot face lucruri utile pentru viitorul lor, pentru ei ca oameni, nu ca produse pe piaţa muncii. „Dincolo de masca rece şi impersonală a tuturor materiilor, se află public speaking-ul, care pe lângă aspectul pur practic, ne-ar face să fim mai deschişi, mai sinceri. Prea puţin ne învaţă şcoala să fim oameni, indivizi compleţi, cu personalitate şi un cuvânt de spus. Avem nevoie de public speaking”. Acestea au fost cuvintele Martei, pe care le-a scris după curs, după ce a avut timp să analizeze cum s-a desfăşurat, ce a învăţat şi cum s-a descurcat.

După cele trei cursuri, cel de la Colegiul Naţional „Gh. Şincai”, de la Şcoala 56 şi Şcoala Gimnazială „Ion Heliade Rădulescu”, mi se confirmă faptul că elevii au nevoie de un astfel de opţional şi că îşi doresc un astfel de program în şcolile lor. Dacă ei şi-l doresc, eu îmi doresc să-l pot implementa.

 

Comentarii

Adauga comentariu

Azi ai făcut ceva pentru visul tău?

Resurse gratuite

E-book
gratuit

"Vreau să-mi schimb cariera"
vreau acces

Ghidul tranziției
în carieră

pas cu pas
vreau acces

Public
Speaking

resurse gratuite
vreau acces
Mai multe resurse gratuite
© 2018 Amalia Sterescu Politica de confidențialitate Politică privind Cookies Harta site Designed by: Live Design