Personal Branding – Tendințe 2025
De la conferința de la Paris, Personal Branding Experience Summit, am adus acasă câteva perspective valoroase pentru viitor.
În 2025 Personal Branding va continua să însemne: Autenticitate ca fundație esențială a acestui proces + Empatie ca un element important de a ne conecta cu nevoile celorlalți + Evoluție – nevoia noastră de a crește, de a ne dezvolta, de a fi mereu cu un pas înainte, de a fi agenți ai schimbării + Încurajare – responsabilitatea noastră de a-i sprijini pe ceialalți în procesul lor de dezvoltare.
Iată câteva tendințe importante în personal branding 2025:
1. Cunoaște ce te diferențiază ca profesionist (KNOW): Profesioniștii se vor concentra mai mult pe a identifica ceea ce îi diferențiază în piețele lor, ceea ce îi face unici și autentici. AI este văzut ca o oportunitate, instrumentele AI vor începe să cunoască din ce în ce mai multe informații despre diverse profiluri de profesioniști din lumea întreagă – așadar oricine va dori să identifice ce elemente diferențiatoare are – se va putea folosi de AI în acest sens. Odată construită această fundație care clarifică ce te face autentic ca profesionist, restul urmează natural.
2. Alege conținutul video scurt când îți comunici povestea (SHOW): Tendința globală în conținut este clară – videoclipurile scurte, pline de valoare, vor continua să domine canalele digitale, fiind instrumente puternice de conectare rapidă. Fiecare trebuie să devină un mic expert în video pentru a-și comunica poveștile chiar dacă nu te simți confortabil cu camera. Azi se spune că 1 Minut de video e echivalentul a 1.8 Milioane de cuvinte scrise!
3. Adaptează-ți eforturile de dezvoltare a brandului tău personal (GROWTH) – Dacă majoritatea profesioniștilor își dublează cantitatea de informații comunicate săptămânal pe canalele lor, trebuie să te întrebi, cum îți vor putea găsi ceilalți conținutul creat de tine (postări, articole etc)? Expansiunea brandului tău personal nu este doar despre vizibilitate, este despre crearea de noi nișe unde tu poți fi o voce cunoscută, capabilă să atragă alți profesioniști cu care poți construi relații eficiente.
4. Empatie. Personal branding este despre abilitatatea ta de a te implica, de a aduce valoare celorlalți – empatia devine un element cheie, este cea mai importantă abilitate în leadership autentic astăzi. Trebuie să devii foarte bun în a pune întrebările potrivite și a te conecta cu ceilalți. E ca și cum faci pitching în mod autentic la brandul tău personal și ceilalți recepționează corect mesajul. Testează-și Inteligența Emoțională și nu-ți fie teamă să-ți arăți empatia! Autenticitatea fără empatie este doar egoism.
5. Evoluție. Fiecare profesional merită propriul plan de evoluție.Obiectivele tale de dezvoltare vor determina ce abilități, cunoștințe trebuie să ai pentru nivelul următor. Caută oportunități de a aplica ceea ce ai învățat altfel învățarea nu se întâmplă.. Dacă nu înveți în fiecare zi, vei rămâne în urmă ca expert, ca profesionist.
6. Încurajare – ”Lift as you Climb!”. Când profesioniștii își asumă responsabilitatea pentru propriile cariere, când se manifestă cu autenticitate – devin cumva responsabili și pentru alții. Când îți manifești propriul brand cu autenticitate, emani încredere și pentru cei care sunt gata să fie pe același drum, tu devii un model. Când un lider într-o organizație se manifestă autentic, acordă involuntar permisiunea celorlalți de a se manifesta la fel de autentic. E important să-ți clarifici pe cine iei alături de tine în călătoria ta, pe cine sprijini? Lift as you Climb!
Indiferent de obstacolele sau succesele pe care le-ați avut în 2024, vă îndemn să vă urmați visurile cu determinare, să construiți relații autentice și să continuați să investiți în voi înșivă!