Când pui o întrebare la un eveniment – iată câteva reguli de bun simț!
Cineva trebuia să scrie asta și dacă nu a făcut-o niciun organizator de evenimente de business, mă încumet eu să fac acest mic exercițiu cu mențiunea că mai multă educație, chiar nu omoară pe nimeni:
Ești la un eveniment, conferință de business, speakeri locali sau internaționali, sala este plină de profesioniști ca și tine, brusc simți nevoia să pui o întrebare și să dai curs invitației gazdelor de a adresa întrebări speakerului sau membrilor din panel. Iată câteva reguli de bază:
- Inainte de a vorbi, asigură-te că ai un microfon la îndemână astfel încât să poți fi auzit atât de speaker cât și de participanți.
- Ridică-te în picioare când adresezi întrebarea, e politicos, poți fi repede reperat de speaker în mulțime, participanții pot corela numele tău cu fața ta.
- Inainte de a adresa întrebarea fă două lucruri: -(1) Spune-ți numele întreg și compania pe care o reprezinți + (2) Spune măcar o frază apreciativă legată de prezentarea speakerului.
4. Rostește-ți cu claritate întrebarea, cu voce suficient de puternică, în limba agreată la eveniment. Întrebarea trebuie să aibă legătură cu subiectul și dacă se poate – răspunsul să poată satisface nevoile unui grup mai mare din public și nu numai al celui care întreabă.
5. Mulțumește celui ce ți-a oferit răspunsul!
Haideți că nu e atât de greu. Vă mulțumesc!
Comentarii