Personal Branding: Comunicarea pe LinkedIN nu este o extindere a comunicării tale interne!
Mă bucur că în ultimul an tot mai mulți profesioniști, lideri în domeniile lor de specializare, au început să-și crească vizibilitatea în exteriorul organizației lor, investind implicit în dezvoltarea brandului lor personal. Dacă unii au ales să facă mai mult networking ori să accepte mai des invitații de a vorbi în public, mare parte din cei cu care lucrez – au ales LinkedIn ca si mijloc de comunicare către comunitatea brandului lor personal.
Care e automatismul de care trebuie să scăpăm atunci când facem postări pe LinkedIn?
Așa cum atunci când faci o prezentare de business la un eveniment mai amplu – trebuie să te adaptezi segmentelor diferite de public din sală și să adresezi specific nevoile segmentelor prezente la eveniment – așa și în comunicarea în social media trebuie să ieși din rutina comunicării interne și să te întrebi:
Cui mă adresez de fapt? Cine altcineva în afară de colegii mei, managerii mei, subordonații mei – ar fi interesați de mesajul meu? Cum îi pot ajuta cu acest mesaj? ”What’s in it for them?” De ce și-ar aloca timp să citească ceea ce am scris eu?
Iată un exemplu de mesaj postat pe LinkedIn, des întâlnit, care nu aduce valoare unei audiențe mai largi, este informativ, este mai mult despre Tine și nu pentru Ei:
” M-am bucurat să particip la Forumul Partenerilor firmei noastre, o ocazie bună de a transmite misiunea și viziunea companiei noastre, ca lider în industrie. Ne-am asigurat partenerii că vom continua cu linia strategică care ne-a oferit întotdeauna avantaj competitiv. Mulțumesc lui X, Y, Z pentru prezentările lor de succes! Sunt convins că împreună suntem o forță!” #leadership #industryleader
Este un mesaj informativ ce nu transmite o lecție valoroasă, un trend, o soluție pentru alți profesioniști din exteriorul cercului tău obișnuit (mare parte angajați interni) – prin urmare ce vor face cititorii? Scroll down!
Dar dacă am fi scris cu gândul la ce lecții pot transmite celor care mă urmăresc online, ce valoare poate să le aducă mesajul meu?
Iată ce ar fi putut ieși: ”Reflectând la energia extraordinară de la întâlnirea celor 200 de parteneri ai companiei noastre, nu pot să nu remarc faptul că în spatele fiecărei strângeri de mână, fiecărei relații construite și fiecărei vânzări încheiate cu succes se află mii de ore de efort susținut. Aceste realizări demonstrează clar că, prin determinarea și munca unei echipe unite, imposibilul poate deveni posibil.
În cei 15 ani de când activez ca lider în industria mea, am învățat câteva lecții valoroase care merită împărtășite:
1. Puterea echipei: Niciun succes nu este atins în izolare. Puterea noastră rezidă în diversitatea ideilor, sprijinul reciproc și unitatea scopului comun.
2. Determinarea neobosită: Obstacolele și dificultățile sunt inevitabile, dar determinarea de a merge înainte, indiferent de circumstanțe, este ceea ce ne definește. Fiecare eșec este o lecție, iar fiecare succes este o recompensă pentru munca asiduă.
3. Inovația continuă: Într-o lume a afacerilor în continuă schimbare, capacitatea de a inova și de a ne adapta rapid la noile realități este esențială pentru a rămâne competitivi. Să nu ne fie teamă să încercăm lucruri noi și să ieșim din zona de confort.
Aceste lecții nu se aplică doar la nivelul companiei noastre, ci sunt relevante pentru orice profesionist care dorește să-și atingă potențialul maxim. Vă mulțumesc pentru că faceți parte din această comunitate vibrantă!” #leadershipdevelopment #partnershippower
Așadar, atunci când decizi să te expui mai mult și să comunici către o masă mai mare de profesioniști fă-o gândindu-te și la nevoile lor, la posibilele soluții pe care le aduci pentru provocările lor. Altfel ești doar informativ nu și transformativ sau inspirațional.
🔴Call to Action: Încurajez fiecare profesionist să își reevalueze strategia de comunicare pe LinkedIn. Gândiți-vă la cum puteți aduce valoare adăugată prin fiecare postare. Împărtășiți lecții învățate, trenduri emergente și soluții practice. Cum vă adaptați mesajul pentru a răspunde nevoilor unei audiențe mai largi?
În partea a doua a ebook-ului meu Ghid de cosmetizare a profilului tău LinkedIN ai mai multe sfaturi utile despre cum poți deveni un creator de conținut online, valoros comunității tale, sper să-ți fie util!
🆕 Ascultă formatul AUDIO , AICI!
Cu entuziasm și căldură,
Amalia