❓ Cele mai comune îngrijorări despre Personal Branding 💡 Răspunsuri din practica mea!

Amalia Sterescu \ ❓ Cele mai comune îngrijorări despre Personal Branding 💡 Răspunsuri din practica mea!

💬 De câte ori ai ezitat să investești în brandul tău personal din cauza îndoielilor sau întrebărilor fără răspuns? Din experiența mea ca și Certified Personal Branding Strategist, mulți lideri și profesioniști se confruntă cu aceleași temeri și dileme înainte de a face acest pas. În acest articol, răspund celor mai frecvente întrebări și îngrijorări primite de la clienții mei – poate vei regăsi și tu răspunsul de care ai nevoie pentru a-ți duce brandul personal la următorul nivel. 🚀

1. Mie nu-mi place să scriu, să fiu activ în social media, nu mi se potrivește. Cum pot să-mi dezvolt totuși brandul personal?
Comunicarea a ceea ce te face diferit ca profesionist, ca expert, ca lider – se poate face pe mai multe canale. Unul din miturile legate de personal branding este că acesta implică un efort exclusiv online ori acest efort trebuie făcut deopotrivă și offline prin networking strategic, prin întâlniri valoroase 1:1, prin public speaking etc. Alege ce canal de comunicare ți se potrivește mai bine și nu mai amâna! Personal branding nu mai este o investiție opțională astăzi.

2. Eu sunt foarte dedicat business-ului pe care l-am creat împreună cu partenerul meu de afaceri. Acesta este foarte activ și mult mai expus decât mine și implicit are un brand personal mai cunoscut. Mi-aș dori să investesc în brandul meu personal dar mi-e greu să vorbesc despre mine, fac ce fac și tot de business-ul meu vorbesc.
Investiția în brandul companiei tale nu exclude investiția ta în personal branding, e un efort de sprijin reciproc. Diferența este că investiția în brandul tău personal rămâne, indiferent ce angajator vei avea în această viață ori în ce business sau proiect vei dori să te implici. Un dialog onest cu partenerul de afaceri inainte de a demara o abordare strategică a brandului tău personal ajută întotdeauna! Personal branding e o investiție pe termen lung indiferent de titlul pe care îl vei avea pe cartea de vizită!

3. Sunt angajat într-o corporație, aș vrea să fiu mai activ pe LinkedIN ca să îmi cresc vizibilitatea ca profesionist însă nu aș vrea să supăr pe cineva din interiorul companiei mele – cum să procedez?
A apus vremea în care companiile își urmăreau temătoare angajații pe LinkedIN crezând că aceștia sunt în căutare de job. LinkedIN nu este numai o plaformă unde ne facem vizibil portofoliul de carieră dar este și o rețea socială.
Astăzi companiile au chiar programe în care își stimulează angajații să joace rol de influencer intern și ambasador în social media. Înainte de a te implica mai activ în comunicarea pe platforme în care apare numele angajatorului tău, este important să discuți cu cei de la PR/Marketing și să înțelegi care sunt normele de conduită/granițele comunicării angajaților în exterior și dacă sunt restricții. Astfel încât să te asiguri că în comunicarea ta externă nu încalci acorduri de confidențialitate, ”quiet period” sau alte aspecte critice pentru brandul companiei pentru care lucrezi. În rest, liber la postări utile pentru comunitatea ta!

4. Văd în jurul meu profesioniști care comunică mult și cam despre orice în social media ori nu ratează niciun eveniment – numai ca să fie vizibili. Dacă asta înseamnă personal branding, nu e pentru mine! Cum să fac să nu devin ca ei? Cum să fac să nu pic în panta asta a disperării de a fi vizibil și ”prezent” cu orice preț?
Unul din principiile de bază în personal branding este să nu faci comunicare în masă ci faci comunicare țintită către cei pe care vrei să îi atragi sau să îi menții în comunitatea brandului tău. Am remarcat această omniprezență de dragul fotografiilor la ”spider” pentru social media… sau comunicarea despre orice doar ca să mai marcăm și azi o postare dar să nu uităm: personal branding înseamnă să-ți poți exprima autenticitatea, ceea ce te face diferit ca profesionist în piața în care funcționezi. Nu volumul comunicării contează ci calitatea ei!

Ce ai de oferit celorlalți din experiența ta? Cu ce poți ajuta prin comunicarea ta? Cum poți coagula forțe prin prezența ta? E o diferență între vedetism ieftin și un brand personal autentic. Să nu uităm că sunt somități în domeniile lor fără nicio prezență în social media dar ceea ce comunică în puținele apariții – aduce valoare! Cel puțin asta este perspectiva mea. Sigur uneori nu se potrivește cu modul de funcționare a algoritmilor platformelor social media dar tot pe continut valoros si interactiuni de calitate mizez și nu pe volum neinteresant când vine vorba de investiția în personal branding.

5. Conduc departamentul meu de peste 15 ani în companie cu rezultate bune la nivel global. Primesc invitații multiple ca speaker la evenimente dar le refuz. O voce interioară îmi spune – ce ai avea tu de oferit? Ce să învețe ceilalți de la tine… Mai nimic..
Și uite așa delegi aceste oportunități în timp ce alții vorbesc despre poveștile tale de succes. 70% din profesioniștii cu care lucrez au un critic interior foarte puternic! Mulți dintre ei sunt perfecționiști și asta i-a ajutat să genereze super performanță însă criticul interior împreună cu perfecționistul din noi pot fi cei mai mari auto sabotori când vine vorba de personal branding! Fă un exercițiu și listează toate titlurile poveștilor tale de succes, tot ceea ce știi să faci, câți lideri ai format, câți profesioniști ai îndrumat, câte transformări organizaționale ai coordonat, achiziții, proiecte complexe…

Vezi cât de mult ai de dăruit? Ar fi păcat ca aceste povești să rămână nespuse. Alege politica pașilor mărunți, scoate-te din zona de confort treptat, cu acele canale de comunicare cu care te simți confortabil. Dacă vei avea consecvență, vei putea avea și impact! Dacă vei avea impact vei putea lăsa o moștenire durabilă ca profesionist în domeniul tău! Mult succes!

    🛑 Despre auto-sabotori voi vorbi pe larg la Personal Branding Experience Summit – Paris, în perioada 9-11 decembrie. 🌟 Mi te alături? 💬✨ Înscrie-te aici și asigură-ți locul!

    Data articol: 21 noiembrie 2024
    Leadership
    Leadership

    cu Amalia Sterescu

    newsletter
    EXCLUSIV PE MAIL
    Un pont citit la cafea îți poate schimba cariera sau business-ul
    Asigură-te ca nu ratezi oportunitatea de a accesa gratuit informații valoroase și concise, pe care nu le găsești în altă parte
    Abonează-te la newsletter
    © 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design