Cum să creezi o prezentare Power Point de impact
Fie că ești invitat să susții un discurs în cadrul unei conferințe sau ești nevoit să conduci o ședință de final de an unde ești nevoit să prezinți cifre și realizări, prezentarea Power Point este prezentă aproape de fiecare dată când vorbești în public. Prezentarea Power Point este menită să îți sprijine discursul și să te ajute în punctarea ideilor principale.
Înainte de a începe să lucrezi la prezentarea ta Power Point, ține cont de aceste aspecte:
1. Scrie ideile principale – Prezentarea ta nu este despre slideuri, ci despre mesajul pe care vrei să îl transmiți, așa că îți recomand să scrii într-un document Word sau în agenda ta firul narativ al prezentării tale.
2. Subliniază mesajele cheie – Alege puncte esențiale ale prezentării, în jurul cărora să îți construiești mesajele cheie pe care vrei să le transmiți.
3. Cunoaște-ți audiența – Cunoașterea audienței este foarte importantă, întrucât în funcție de aceasta îți adaptezi exemplele pe care le oferi, dispunerea imaginilor, dar și tipul de umor folosit în discursul tău.
În timp ce te-ai apucat să lucrezi la prezentarea ta Power Point, îți oferim câteva sfaturi pentru a realiza o prezentare de impact:
4. Simplu, dar de impact– Nu încărca slideurile cu informații multe, întrucât atenția publicului va fi distrasă de la ceea ce vorbești la informația scrisă pe slideuri. Ai grijă să menții slideurile simple, având un impact vizual care să trezească interesul audienței tale. Poți folosi bullet-uri pentru a marca ideile principale, astfel audiența va asculta ceea ce spui, în loc să citească.
5. Aplică regula 10/20/30 – Teoria dezvoltată de Guy Kawasaki spune să ne rezumăm prezentarea la 10 slideuri, să vorbim 20 de minute, iar fontul folosit să nu fie mai mic de 30.
6. Folosește imagini calitative și grafice – Ai grijă să folosești imagini clare în prezentarea ta, în detrimentul celor pixelate, care denotă lipsă de interes pentru propria prezentare. Graficele sunt bine apreciate și prezintă statistici într-o manieră atractivă pentru audiență și ușor de urmărit.
7. Alegerea culorilor și a fontului – Fonturile și culorile alese pot să atragă în mod plăcut atenția asupra prezentării tale, sau să obosească vizual. Ai grijă să folosești culori care contrastează bine pentru a nu risca ca ceea ce ai scris pe slideuri să nu se vadă în sală. De asemenea poți dezvolta un template propriu pentru slideurile tale, în care poți adăuga propriul logo, sau culorile care te reprezintă pentru a personaliza cât mai mult conținutul prezentării tale.
8. Ai grijă la punctuație și la aranjarea în pagină – Și pentru că aspectul este important, modul cum imaginile și textul sunt dispuse în slide este extrem de important, așa căasigură-te că textul este aranjat, punctuația este la locul ei și tu ești pregătit să prezinți.
În timpul prezentării nu uita să respiri corect atunci când vorbești, să menții contactul vizual cu sala și să ai încredere în ceea ce spui. Dacă te porți cu încredere, vei începe să ai mai multă încredere în tine, iar acest lucru te va ajuta să te relaxezi.
Avem și câteva sfaturi despre ce SĂ NU FACI în timpul unei prezentări Power Point pe care o susții:
• să citești de pe hârtie – acest aspect denotă lipsa pregătirii, motiv pentru care cel mai bine prezinți lucrurile pe care le stăpânești cel mai bine
• să citești de pe Power Point – dacă în timpul prezentării te uiți continuu la ecran, la fel va face și audiența ta, iar ceea ce spui nu le va mai capta atenția, întrucât tu însuți ești captat de power point și nu de contactul vizual cu sala.
Îți urez succes în următoarele prezentări Power Point și nu uita: să fii tu!