Cum te folosești de limbajul non-verbal într-un discurs?

Amalia Sterescu \ Cum te folosești de limbajul non-verbal într-un discurs?

Cât de conștienți suntem de impactul gesturilor pe care le facem atunci când vorbim în public? Câtă importanță acordăm limbajului non-verbal? Cât de mult crezi că poți influența percepția audienței asupra mesajului tău cu ajutorul gesturilor? Sunt câteva întrebări al căror răspuns ne poate clarifica faptul că limbajul non-verbal este vital în public speaking.

Care sunt elementele de care trebuie să ținem cont atunci când suntem pe scenă?

1.Poziția corpului

Spatele drept, pieptul în față, privirea înainte, picioarele ușor departate și mâinile la nivelul abdomenului, aduce corpul într-o poziție care comunică încredere și siguranță de sine. Oamenii asociază spatele curbat, mâinile pe lângă corp, capul aplecat spre corp cu o lipsă de încredere atât în propria persoană, cât și în ceea ce spui. Descoperă mai multe despre postură în articolul despre cum poți mai mai convingător în prezentări de business. 

2.Gesturile pe care le facem

Comunicăm foarte mult cu mâinile, motiv pentru care trebuie să acordăm importanță acestora atunci când suntem pe scenă. Ce facem cu mâinile, cum le folosim pentru a ilustra incredere? Ținem palmele deschise și îndreptate către public. Nu stăm cu mâinile la spate, sau inerte pe lângă corp. Pentru a înțelege mai bine diversitatea gesturilor, acestea se împart în:

a) Gesturi simbolice sunt gesturile pe care le folosim atunci când vrem să comunicăm numere, cuvinte, diverse poziții. De exemplu, degetul mare îndreptat în sus îl folosim pentru semnul ok, arătarea celor 3 degete pentru a puncta ideea numărul 3, sau pur și simplu pentru indicarea unei direcții. Gesturile simbolice ne aduc mai aproape de audiență și îi mențin acesteia atenția la speechul nostru.

b) Gesturi descriptive sunt folosite atunci când dorim să evidențiem o mișcare sau un obiect. De exemplu, folosirea mâinilor pentru trasarea imaginară a unor obiecte despre care menționăm în prezentarea noastră. Aceste gesturi le folosim atunci când vrem să clarificăm anumite elemente despre vorbim, aducând un plus de credibilitate spuselor noastre. 

c) Gesturi empatice pun în evidență sentimentele noastre despre ceea ce spunem. De exemplu, un pumn încleștat poate semnifica emoții puternice ale vorbitorului, cum ar fi determinare, sau furie, iar arătarea cu degetul care poate sublinia acuzațiile pe care le faci. Gesturile empatice relevă sentimente ale vorbitorului și determină audiența să aibă încredere în ceea ce spune.

3. Contactul vizual

Dacă vrei să fii încrezător însă alegi să nu îți privești audiența, pierzi enorm. Fă eye contact cu publicul tău și încrederea în ceea ce spui va crește simțitor în rândul audienței tale. Pentru a afla mai multe despre importanța contactului vizual, accesează acest articol

Pentru o comunicare eficientă, trebuie să folosești limbajul non-verbal în mod consistent și consecvent, deoarece impactează audiența și impresia pe care o lași acesteia. Alege o poziție a corpului în așa fel încât să te simți confortabil.

Data articol: 18 iunie 2019
Leadership
Leadership

cu Amalia Sterescu

newsletter
EXCLUSIV PE MAIL
Un pont citit la cafea îți poate schimba cariera sau business-ul
Asigură-te ca nu ratezi oportunitatea de a accesa gratuit informații valoroase și concise, pe care nu le găsești în altă parte
Abonează-te la newsletter
© 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design