Vreau să fiu un public speaker apreciat. Cum fac asta în România?

Amalia Sterescu \ Vreau să fiu un public speaker apreciat. Cum fac asta în România?

Dacă mergi la un eveniment local în care agenda abundă de speakeri internaționali atunci știi din start că eforturile de a-i avea pe acei speakeri acolo au demarat cu mult timp înainte, impresarul sau echipa acelui speaker a fost contactată cu un an în avans, că s-a negociat un fee de cinci cifre plus transport, acomodare și respectarea altor cerințe stricte.

Situația diferă total atunci când vorbim de speakeri locali. În România profesioniștii din business fie ei antreprenori sau C-level, arareori percep un fee pentru valoarea pe care o pot aduce evenimentului în sine și credeți-mă că uneori sunt la fel de carismatici și bogați în idei ca mulți alți speakeri ce nu vorbesc limba română. În plus oamenii de business din România aduc ceva ce orice alt speaker din lumea aceasta numai va mima că o face și anume conținut și idei pliate pe specificul spațiului românesc.

De ce nu percep acești profesioniști români din business un fee pentru prestația lor ca public speakeri? Pentru că nu au fost educați să o facă. Pentru că de cele mai multe ori motivația lor este de a dărui și de a da mai multă vizibilitate ideilor lor sau serviciilor pe care le furnizează, pentru că sunt mai generoși. Decât cine?

În ultimii ani am instruit peste 600 de profesioniști în public speaking  – iată mai jos câteva aspecte de care trebuie să ții cont dacă ți-ai propus să fii public speaker frecvent la evenimentele din piața locală. Am spus frecvent și nu profesionist întrucât un public speaker profesionist este unul ce și-a făcut un business din discursul public, este membru al unei asociații profesionale de public speaking, este reprezentat, este recunoscut pentru valoarea pe care o poate aduce – și aici testimonialele clienților săi sunt importante –  și este plătit pentru asta.

În România lui 2018 nu există încă profesioniști care să facă din angajamentele lor în public speaking mai mult de 50% din ponderea încasărilor lor. Este o piață la început de drum unde eu și alți profesioniști încă educăm piața sau ne educăm. Dar dacă totuși vrei să fii mai mult decât un speakeer ocazional la evenimentele locale, iată câteva aspecte de care poate ar trebui să ții cont:

Fii mânat nu de dorința de a deveni celebru și vizibil ci de dorința de a dărui pentru că așa cum le spun adesea cursanților mei, un public speaker nu este nici un cititor de slide-uri și nici un egoist cu un microfon în mână! Dăruiește!

Într-un articol viitor vă voi povesti puțin despre cum gestionezi relația cu organizatorii de evenimente și care sunt întrebările cruciale pe care trebuie să le pui înainte de a spune DA angajamentului de public speaking. Pentru mai multe informații legate de public speaking coaching mă puteți contacta direct aici.

 

 

Data articol: 21 mai 2018
Leadership
Leadership

cu Amalia Sterescu

© 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design