021/9003

6 Erori în Digital Leadership

5 decembrie 2018, 0 comentarii
Contactează-mă!

Brusc transformarea digitală a organizației devine un imperativ pentru multe companii,  chiar și pentru cele prezente în România, nu multe însă știu cum să gestioneze adaptarea lor la schimbările impuse de evoluția tehnologică. Marea majoritate apelează la marile firme de consultanță pentru a le propune cea mai bună abordare – și se aleg în general cu un lung plan de acțiune pe care uneori nu știu să-l execute! Unele companii încă bâjbâie în definirea unei strategii clare de transformare digitală, au nevoie de suport dar nu știu încă unde să-l caute. Altele, sunt încă în faza de negare.

Mai sunt însă și companii care fie presate de competiție fie cu o bună viziune –  înțeleg că transformarea digitală nu este doar apanajul unui singur department sau al unei singure persoane la nivel C-level. Aceste companii au înțeles că transformarea digitală a unei organizații ține de capacitatea unei companii de a-și dezvolta, cel puțin la nivel de leadership – o nouă mentalitate! Aceasta plus efortul de a căpăta  o bună înțelegere a domeniilor de transformare digitală, abilități de a gândi digital, de a inova și a integra – totul pentru:

Gifts
  1. A descoperi oportunități acolo unde mai ieri nu existau – datorită progresului tehnologic.
  2. De a crea valoare constantă clienților lor!

In urma studiilor pe care le-am efectuat la Columbia Business School pe tema Transformării Digitale a Organizațiilor dar și prin studiu personal, iată câteva dintre cele mai comune erori pe care organizațiile și leaderii lor le fac  atunci când vine vorba de Digital Leadership:

1.Probleme de ownership – Cine este responsabil de procesul de tranformare digitală în cadrul organizației? ”Păi avem un Chief Digital Officer mai nou”. Ok, dar avem pe organigramă și un Chief Technology Officer. Ori poate avem un CDO dar avem și un Chief Innovation Officer. Sau nu avem nici una nici alta. Uneori rolurile se suprapun…mandatul fiecăruia nu este clar. Este CEO-ul companiei sponsorul principal al acestui proces sau nu există un sponsor definit? Multe companii trec acum prin acest proces de reorganizare și e normal – cu cât mai repede această clarificare, cu atât mai bine!

2. Când Digital Transformation devine doar o căsuță bifată pe lista cuiva din C-level suite. Da, se mai întâmplă – de la HQ a venit această strategie și noi local am bifat niște cercetări, acțiuni, proiecte în acest sens. Dacă le-am cuantificat succesul? Nu, dar le-am făcut. Au generat ele mai multă valoare clienților? Nu știm încă…

3. Când organizația nu alocă resursele necesare – Cum ați bugetat transformarea digitală, adică efortul companiei de a explora noi oportunități de a genera valoare clienților prin dezvoltarea tehnologică? Există flexibilitate de a renunța la o linie de business care e în declin dar în care ați investit în trecut pentru a explora oportunități noi.

4. Când liderii nu măsoară ce trebuie – ei continuă să măsoare doar succesul modelului de business existent dar nu și efortul de a muta focusul business-ului într-o nouă direcție.

5. Când liderii nu compensează (pachet de bonusuri & beneficii) ce trebuie – când vine vorba de transformare digitală e interesant să analizați care este apetența pentru risc a organizației, cât de mult sunt apreciați cei care își asumă riscuri mari în companie? CEO-ul TATA Motors obișnuia să premieze anual toate încercările ratate de a inova ale angajaților săi într-o gala festivă pentru a transmite mesajul corect organizației – încurajăm inovația dar mai ales pe cei ce își asumă riscul ei.

6. Când vine vorba de inovație mulți lidei resping ideea de a invita outsideri care chiar dacă nu se potrivesc culturii organizaționale, pot oferi companiei perspective diferite.

Scopul clasic al unui business – așa cum îl defineau teoreticienii managementului era de a aduce profit . Astăzi, în lumea lui 2018,  scopul unui business este de a genera valoare constantă clientilor săi. Cât de pregătită este echipa ta de management pentru a gestiona transformarea digitală a organizației? Mai multe informații legate de Digital Leadership aici.

Comentarii

Adauga comentariu

Azi ai făcut ceva pentru visul tău?

Resurse gratuite

E-book
gratuit

"Vreau să-mi schimb cariera"
vreau acces

Ghidul tranziției
în carieră

pas cu pas
vreau acces

Public
Speaking

resurse gratuite
vreau acces
Mai multe resurse gratuite
© 2018 Amalia Sterescu Politica de confidențialitate Politică privind Cookies Harta site Designed by: Live Design