Ce este un manager și care sunt atribuțiile acestuia?

Amalia Sterescu \ Ce este un manager și care sunt atribuțiile acestuia?

Salariile generoase, avantajele competitive, dar și experiența sunt principalele motive pentru care tot mai mulți tineri visează să ajungă manageri. Sunt sute de locuri disponibile, mai ales în companiile private. Mediul de afaceri are nevoie de manageri cu viziune, de oameni capabili, gata să se identifice cu locul de muncă și să ofere 100% interes pentru îndatoririle zilnice.

Nu este ușor să ajungi în top, pe lista cu cei mai importanți oameni din companie. Nici imposibil nu este. Dacă vrei să devii cel mai bun, înscrie-te la un curs de management, creează-ți relații durabile și lucrează zilnic cu propria persoană! Ce este un manager, care îi sunt îndatoririle, dar și calitățile esențiale? Găsești răspunsul pe parcursul acestui articol.

Ce este un manager?

Înainte de a discuta despre fișa postului, orice viitor candidat trebuie să știe ce înseamnă manager. Atenție, nu vorbim doar despre o funcție care sună foarte bine, ci despre un om care a muncit enorm la managementul carierei, care își cunoaște punctele tari, dar și pe cele slabe și care are capacitatea de a lua cele mai bune decizii pentru companie.

Managerul este o persoană care deține o funcție de conducere, ocupându-se, de regulă, de un anumit departament (manager de vânzări, manager achiziții, manager relații clienți etc). De cele mai multe ori, o astfel de persoană facilitează comunicarea dintre angajați și director sau, atunci când este cazul, clienți și director. De asemenea, în practică există mai multe tipuri de manageri:

Ce scrie în fișa postului unui manager?

Pentru a înțelege cât mai bine ce face un manager, poți arunca o privire asupra sarcinilor zilnice. Sigur că fiecare organizație are propriile nevoi, dar, general vorbind, fișa postului arată în felul următor:

Acum știi ce este managerul și cum arată fișa postului, ceea ce înseamnă că ești pregătit să lucrezi intens la tot ceea ce înseamnă branding personal. Doar așa poți bifa toate cerințele impuse de companiile renumite și, în mod evident, doar așa poți ținti mai sus în carieră.

Care sunt responsabilitățile unui manager?

Așa cum spuneam, fișa postului seamănă ușor de la o companie la alta, punându-se accent pe specificul nișei. De aici și ideea că atribuțiile unui manager sunt complexe, de multe ori repetitive și, în linii mari, similare de la o companie la alta. Mai precis acesta se ocupă de:

În completare, de multe ori, managerul este cel care dă tonul zilei de lucru, fiind datoria lui să identifice problemele și să găsească cele mai bune soluții.

Ce abilități trebuie să aibă un manager?

Există și anumite abilități manageriale de care trebuie să ții cont atunci când îți dorești să avansezi. Sigur că e important să faci apel la autenticitate și carismă, dar sunt anumite trăsături de caracter specifice managerilor de succes. Iată ce calități manageriale trebuie să ai pentru a ajunge în top:

În cele din urmă, trebuie să reții faptul că un manager de succes este dedicat muncii sale, tot timpul orientat către scalarea rezultatelor. Alege cu grijă domeniul în care vrei să activezi și alocă timp pentru formare!

Data articol: 20 iunie 2024
Leadership
Leadership

cu Amalia Sterescu

newsletter
EXCLUSIV PE MAIL
Un pont citit la cafea îți poate schimba cariera sau business-ul
Asigură-te ca nu ratezi oportunitatea de a accesa gratuit informații valoroase și concise, pe care nu le găsești în altă parte
Abonează-te la newsletter
© 2025 Amalia Sterescu Designed by: Live Design