Leadership vs Management: Diferențe si Comparații

Amalia Sterescu \ Leadership vs Management: Diferențe si Comparații
Leadership vs Management

Timpul petrecut la muncă ne ocupă cea mai mare parte din zi, dar și din viață, în general. Din acest motiv este indicat să ne alegem cu grijă meseria, tocmai pentru a face ceva cu plăcere. Fie că lucrezi 8 sau 9 ore pe zi, atunci când faci ceea ce te definește, cu siguranță ziua de muncă poate trece mult mai ușor. Un alt aspect care îți poate influența în mod pozitiv cariera este reprezentat de oamenii care te înconjoară. Și nu e de mirare că există lideri sau manageri care au reușit să-și formeze o echipă puternică, formată din oameni care se simt împliniți la locul de muncă, oameni care nu petrec ore în șir pe platformele de joburi, căutând ceva mai bun.

Să conduci o întreagă echipă nu este deloc ușor, mai ales în societatea modernă, atunci când angajații au la dispoziție numeroase alte alternative. Cu alte cuvinte, să fii manager sau lider implică multă muncă, devotament și abilități de conducere. Dar ce face fiecare în parte? Poate fi managerul și lider în același timp? Citind acest articol până la final, vei descoperi care sunt diferențele dintre leadership si management.

Diferența dintre leadership și management

Pentru început, ar trebui să ne concentrăm întreaga atenție asupra unui aspect esențial: leadership vs management. Există o mare diferență între cele două cuvinte, așa cum există între lider și manager. Concret, primul are rolul de a antrena întreaga echipă cu ajutorul tehnicilor de motivație, în timp ce al doilea se ocupă de partea organizatorică și administrativă. Colaborând permanent, aceștia pot atinge rezultate spectaculoase într-un timp cât mai scurt.

Totul despre lideri

Sunt multe feluri prin care poate fi caracterizat un lider, iar acest aspect îți poate fi prezentat, în sens larg, dacă decizi să urmezi un curs de leadership. În linii mari, cei care se regăsesc în această funcție au rolul de a inspira întreaga echipă prin puterea exemplului. Liderii caută să conducă întreaga echipă spre succes, găsesc timp pentru încurajări, dar și pentru a crea un mediu de lucru favorabil dezvoltării profesionale și atingerii obiectivelor. Ei cunosc foarte bine termenul de muncă în echipă și, cu o viziune excepțională, apelează la diferite tehnici pentru a-i motiva pe toți în fiecare zi de lucru. Oferă feedback, sunt capabili să asculte și să găsească rapid o rezolvare pentru orice problemă. Sigur că această caracterizare se potrivește cel mai bine liderului charismatic, dar e important să știi că, atât în teorie, cât și în practică, există mai multe stiluri de leadership. Iată câteva dintre acestea:

De altfel, în literatura de specialitate există și alte tipologii care te pot ajuta în conturarea unei idei clare despre ceea ce este leadershipul. Concret, liderii pot fi artiști, meseriași sau tehnocrați. Dacă primii sunt emoționali, îndrăzneți și foarte creativi, cei încadrați în a doua categorie sunt mai echilibrați și destul de fermi în decizii. Pe de altă parte, tehnocrații sunt cerebrali, tipicari și, uneori, încăpățânați.

leadership

Portretul managerului de succes

Dacă optezi pentru un curs de management, cu siguranță vei învăța, în sens larg, ce este managementul. Concret și pe scurt, persoanele care se regăsesc în această funcție se concentrează pe muncă și atribuții. Au grijă să aloce resurse corespunzătoare pentru a îndeplini obiectivele organizației, iar prin resurse ne referim la: personal, timp, bani dar și utilaje sau echipamente speciale. Da, managerul administrează, organizează și stabilește liniile de acțiune. Tot el este cel care are grijă ca sarcinile de lucru să fie realizate la timp, agenda și calendarul fiind prietenii lui de nădejde. În plus, dacă ar fi să realizăm portretul unui manager de succes, ar trebui să luăm în calcul principalele trei caracteristici:

strangere de mana

Liderii și managerii priviți în oglindă

Am stabilit care este rolul unui lider și am trasat principalele atribuții ale managerului de succes, dar oare cum ar arăta cei doi dacă i-am pune în fața oglinzii? Iată o listă cu principalele diferențe dintre leadership și management:

Pe de altă parte, există numeroase similarități intre leadership si management și nu e de mirare că în unele organizații, există oameni care îndeplinesc cu succes ambele atribuții. Iată prin ce se aseamănă cele două funcții de conducere:

Așadar, atunci când vorbim despre leadership și management, ne referim la două aspecte diferite din punct de vedere organizatoric, dar care depind una de cealaltă. Sigur că nu este ușor să deții o funcție de conducere și, din acest motiv, astfel de oameni sunt înzestrați cu puternice abilități de comunicare, inovație, implicare, devotament și planificare.

Data articol: 22 noiembrie 2023
Leadership
Leadership

cu Amalia Sterescu

newsletter
EXCLUSIV PE MAIL
Un pont citit la cafea îți poate schimba cariera sau business-ul
Asigură-te ca nu ratezi oportunitatea de a accesa gratuit informații valoroase și concise, pe care nu le găsești în altă parte
Abonează-te la newsletter
© 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design